یکی از راه‌های توسعه فرهنگ و هنر در کانون های مساجد آموزش است
يکي از راه‌هاي توسعه فرهنگ و هنر در کانون هاي مساجد آموزش است

یکی از راه‌های توسعه فرهنگ و هنر در کانون های مساجد آموزش است

حجت‌الاسلام گرجي، يکي از راه هاي توسعه فرهنگ و هنر در کانون هاي مساجد را آموزش عنوان و بيان کرد: روز آمدي و کارآمدي به تناسب ذائقه و تقاضاي مخاطب در توليد محتوا و اجراي خلاقانه مي تواند توليد مخاطب کند.
شناسه خبر : 42804 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان سلسله نشست های طرح همپای محراب (پایش،الگوسازی وشبکه سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان) به میزبانی کانون فرهنگی هنری مکتب الشهدا کرمان  با شعار «نهضت بازگشت به مساجد» در هفته جاری برگزار شد.


حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد کانون های مساجد استان در نشست با مدیران کانون های مساجد منطقه 4 کرمان ، یکی از راه های توسعه فرهنگ و هنر در کانون های مساجد را آموزش عنوان و بیان کرد: روز آمدی و کارآمدی به تناسب ذائقه و تقاضای مخاطب در تولید محتوا و اجرای خلاقانه می تواند تولید مخاطب کند.


وی با بیان اینکه پایش ذهنی مخاطبان و آینده پژوهی می تواند در فرآوری تولید محتوا و نوآوری در عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد گره گشا باشد؛ اظهار کرد: امروز دشمن با توجه به ذائقه شناسی و استفاده از ابزار روزآمد، برنامه های خود را در ذهن و زبان مخاطبان جانمایی می کند.


گرجی کار فرهنگی بد کیفیت را سوء تبلیغ دانست و با تأکید بر توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کار تمیز فرهنگی، تصریح کرد: لازمه کار فرهنگی دانایی، دغدغه مندی و دینداری است.
وی با معرفی کتاب های دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، تشکیلات و کار تیمی در فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد را اثربخش توصیف کرد و گفت: در انتقال معارف علاوه بر مطالعه کتاب ها نیازمند فهم درست از زمان و مخاطب هستیم تا فاصله های فکری را کم کنیم و به زبان مشترک برسیم.


گرجی خاطرنشان کرد: آموخته های دیروز ما شاید جواب این نسل را ندهد، ما باید بیاموزیم که تحصیل و تبلیغ، تکلیف امروز ما است و نسل امروز مشکلات و شبهات جدیدتری دارند بنابراین با آموخته ها و قالب های دیروز نمی توان آنها را به اقناع رساند لذا وظیفه داریم تا از این خط انتقال پاسداری کنیم.


وی حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی را از مهمترین تکالیف متولیان حوزه و فرهنگ و هنر عنوان و بیان کرد: در فضای مجازی کارهای مبتنی بر خلاقیت می تواند انگیزه بخش و جریان ساز باشد.