کار فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی دارد/از روزمرگی در فعالیت‌های فرهنگی باید اجتناب کرد
کار فرهنگي نياز به برنامه‌ريزي دارد/از روزمرگي در فعاليت‌هاي فرهنگي بايد اجتناب کرد

کار فرهنگی نیاز به برنامه‌ریزی دارد/از روزمرگی در فعالیت‌های فرهنگی باید اجتناب کرد

حجت الاسلام گرجي با تاکيد بر اينکه در عين پيشرفت فرهنگي بايد به رفع موانع و خانه تکاني فرهنگي هم توجه داشت؛ افزود: از جناحي کردن و روزمرگي فرهنگ به شدت بايد پرهيز کرد.
شناسه خبر : 42973 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)داز استان کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، در سلسله نشست های هفتگی "همپای محراب" (پايش، الگوسازی و شبکه سازی) کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که به ميزبانی کانون فرهنگی هنری امام محمدباقر(علیه السلام) برگزار شد؛ " همپای محراب" را نشان متعلق به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان دانست.

 


 مدیر ستاد هماهنگیکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اهمیت دورهمی مدیران کانون های مساجد به منظور استفاده از تجربیات یکدیگر، این موضوع را در موفقیت کانون ها مهم دانست.


وی اظهار کرد: دیگر نمی شود با دانسته های دیروز  چالش های امروز فرهنگی غلبه کرد و به کارزار فرهنگی رفت.


حجت الاسلام گرجی با متذکر شدن این مطلب که موفقیت کانون به سازه و ساختمان آن نیست بلکه کاربلد نیاز دارد؛ تصریح کرد: دغدغه مندی موضوع مهم دیگری است که در فعالیت کانون ها باید دنبال شود.


وی با این توصیه که فعالیت ها نباید قائم به شخص باشد؛ پژوهش محور بودن کارهای فرهنگی، به روز بودن تولیدات فرهنگی، اعتمادسازی، مدیریت چالش های ایجاد شده در مسجد، رقابت سالم، خروجی دار بودن فعالیت های کانون ها و... را مورد تاکید قرار داد.


حجت الاسلام گرجی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی برنامه ریزی لازم دارد؛ سوال کرد: در دنیایی که ایده ها را می خرند آیا ما می توانیم ایده شو فرهنگی داشته باشیم؟


وی تولید مخاطب را از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و نظارت بر فعالیت های فرهنگی را موضوع مهمی خواند و بیان کرد: گاه در حالیکه جبهه مخالف مسیر دیگری را رفته اما ما هنوز اندر خم یک کوچه مانده ایم.


مدیر ستاد هماهنگي کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با تاکید بر اینکه در عین پیشرفت فرهنگی باید به رفع موانع و خانه تکانی فرهنگی هم توجه داشت؛ افزود: از جناحی کردن و روزمرگی فرهنگ به شدت باید پرهیز کرد.


این گزارش می‌افزاید: در ابتدای این نشست دوست محمدی، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام محمدباقر علیه السلام واقع در کوچه ۳۰ بولوار جهاد کرمان گزارشی از فعالیت های کانون و نحوه جذب مخاطب و اعتمادسازی در محله ارائه کرد.


در ادامه مدیران تعدادی از کانون های مساجد شهر کرمان به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند‌.