کانون‌های مساجد و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
کانون‌هاي مساجد و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند
در راستای تجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه؛

کانون‌های مساجد و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستاي اجراي طرح پيوند مسجد و مدرسه تفاهم نامه همکاري امضا کردند.
شناسه خبر : 43175 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش ستادارتباطات رسانهای (فهما) از استان کرمان؛ حجت الاسلام «مصطفی گرجی»، صبح یکشنبه( ۴ دی) در نشست با مدیرکل و تعدادی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان؛ با محور موضوع هم افزایی در خصوص طرح پیوند مسجد و مدرسه به گفت وگو پرداخت.


مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، اهمیت مسلح شدن به سلاح دانشِ حضور در فضای مجازی با توجه به استفاده جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان از این فضا را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم ما را بر سر میز مذاکره می کشاند تا مسئله یابی کنیم.


وی طرح پیوند مسجد و مدرسه را مورد تاکید قرار داد و با بیان اينکه یکی از موارد مهم در مسائل تربیتی، مواجهه است؛ اظهار کرد: نسل جوان را باید با مجالس دینی مواجه کرد زیرا سوء تبلیغ دشمن، ماجراهای غم انگیزی را در جامعه ما رقم زده است.


حجت الاسلام گرجی با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت های دینی و انقلابی؛ بیان کرد: در آخرین نقاط صفر مرزی، آنجا که مسجدی هست، کانون فرهنگی هنری هم هست.


وی سپس به ارائه برنامه های پیشنهادی برای انعقاد تفاهم نامه ستاد کانون های مساجد و آموزش و پرورش استان در راستای طرح پیوند مسجد و مدرسه پرداخت و نحوه تعامل و بهره برداری از فضای مدارس بلا استفاده در مناطق روستایی و شهری مخصوصاً برای برنامه های اوقات فراغت را مورد اشاره قرار داد.


حجت الاسلام گرجی تعامل برای برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های اردوگاهی، تفریحی، ورزشی و پژوهشی برای اعضای کانون های مساجد و هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت سالن های همایش را نیز پیشنهاد کرد.


وی همچنین مواردی چون طراحی و ارائه کارت شناسایی مشترک در قالب طرح پیوند مسجد و مدرسه و استفاده از خدمات دارای تخفیف؛ همکاری جهت استفاده از ظرفیت اساتید و مربیان در برنامه های مشترک؛ هماهنگی جهت حضور مدیران و یا افراد معرفی شده توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان جهت برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در مدارس و فراهم شدن بستر و هماهنگی جهت حضور دانش آموزان به صورت مناسبتی در مساجد برای برگزاری برنامه های فرهنگی را پیشنهاد داد.

حجت الاسلام گرجی افزود: برگزاری جشن تکلیف مدارسی که در جوار مساجد و کانون ها هستند؛ حضور دانش آموزان مدارسی که در جوار مساجد هستند برای برپایی نماز جماعت در مناسبت های ملی و مذهبی؛ برگزاری طرح سه شنبه های تکریم در مساجد همجوار با مدارس (تکریم از خانوده شهدای محله در صبحگاه مدارس، تجلیل ازمدیران، معلمان و نخبگان دانش آموزی درنماز جماعت مساجد) برگزاری طرح شنبه های کتاب با محوریت کانون در مدارس از جمله پیشنهادات ما در این تفاهم نامه است.‌


وی ثبت نام رایگان دانش آموزان در سامانه ملی بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد و استفاده از دوره آموزشی شاخص توسط اساتید مطرح کشوری، برگزاری طرح تلاوت نور بعد از نمازهای جماعت مدارس؛ استفاده از ظرفیت دانش آموزان در جشنواره قرآنی مدهامتان؛ برگزاری دوره آموزشی مشترک با موضوع آسیب های اجتماعی و همکاری در برپایی نمایشگاه توانمندی دانش آموزان مدارس در مسجد محله را نیز پیشنهاد کرد.