رابطه دو سویه میان دین و رسانه/ هر مسجد باید یک خبرنگار داشته باشد
رابطه دو سويه ميان دين و رسانه/ هر مسجد بايد يک خبرنگار داشته باشد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان تأکید کرد:

رابطه دو سویه میان دین و رسانه/ هر مسجد باید یک خبرنگار داشته باشد

حجت الاسلام گرجي با اشاره به ارتباط دو سويه ميان دين و رسانه گفت: رسانه از زمان رسول اکرم (ص) با راويان ثقه وجود داشته است.
شناسه خبر : 43855 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) به نقل از خبرگزاری شبستان از استان کرمان؛ حجت الاسلام «مصطفی گرجی»، شنبه (اول بهمن) در نشست با مدیرخانه مطبوعات استان بر استفاده از ظرفیت های دو جانبه به ویژه برای آموزش بچه های مسجد تأکید کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه میان دین و رسانه یک رابطه دو سویه وجود دارد؛ اظهار کرد: رسانه از زمان رسول اکرم (ص) با راویان ثقه وجود داشته است.


وی وثاقت رسانه را امر مهمی قلمداد کرد که ساختار ذهنی خبرنگار نیز باید بر همین مهم بنا باشد و ادامه داد: دین نیازمند دانش رسانه است و رسانه نیز نیاز جدی به فرآوری حوزه دین دارد تا آن را در قالب های جذاب به جامعه عرضه کند.


حجت الاسلام گرجی، خبرنگاری را کاری سخت و در عین حال جذاب دانست و اظهار کرد: هر مسجد یک خبرنگار باید محقق شود.

همچنین «محمدرضا نژاد حیدری»، نیز ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره خبرنویسی بچه های مسجد تأکید کرد: هر مسجد باید یک پایگاه اطلاع رسانی داشته باشد.


مدیر خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مزیت های دوران کرونا افزایش محتوای مساجد در فضای مجازی است؛ گفت: نسل جدید را باید از دل مراکز حیاتی چون مسجد که زمینه جامعه پذیری را ایجاد می کند برای آینده کشور تربیت کرد.


 نژاد حیدری در ابتدای سخنان خود با اشاره به تأسیس خانه مطبوعات در سال 1377 آن را مهمترین نهاد صنفی حوزه رسانه دانست که در راستای واگذاری بخشی از وظایف غیرحاکمیتی معاونت مطبوعایت وزارت ارشاد تأسیس شد.


 وی پیگری امور صنفی مطبوعات، برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره ها، نمایشگاه های مطبوعات و... را بخشی از فعالیت های مهم خانه مطبوعات فهرست کرد و گفت: در دوره کنونی تلاش شد پس از قریب به 17 سال موزه مطبوعات استان احیا شود.


وی فعال کردن دفاتر نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان های سیرجان و رفسنجان، قرار دادن رابط خانه در انار و بردسیر و پیگیری برای فعال شدن دفتر بم را از دیگر اقدامات خانه مطبوعات استان نام برد.