بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد استان کرمان/از برگزاری جشنواره‌ها تا مسابقات مختلف
بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مساجد استان کرمان/از برگزاري جشنواره‌ها تا مسابقات مختلف

بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد استان کرمان/از برگزاری جشنواره‌ها تا مسابقات مختلف

حجت الاسلام گرجي، در نشست خبري که روز سه شنبه با اصحاب رسانه؛ با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در کانون‌هاي مساجد کرمان گفت: جشنواره‌ها و مسابقات متنوعي ويژه اين ايام اجرا مي شود.
شناسه خبر : 44152 تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در نشست خبری که روز سه شنبه 11 بهمن ماه، با اصحاب رسانه داشت؛ در تشریح ویژه برنامه های دهه فجر بیان کرد: برنامه های شاخصی به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان توسط کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر پیش‌بینی شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان ادامه داد: جشنواره فجر انقلاب به عنوان اولین محور در ۶ بخش متنوع فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، کتابخوانی چُغک( گنجشک در گویش کرمانی) و پلاکاردنویسی به صورت ملی برگزار و مراسم اختتامیه آنها نیز ۲۹ بهمن مصادف با عید مبعث به صورت استانی تدارک دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش فجرانه جشنواره شامل آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر است که به زیباترین، نوجوانانه ترین و کم هزینه ترین آذین‌بندی جوایزی اهدا می‌شود.


حجت الاسلام گرجی گفت: بخش حرف حساب جشنواره نیز در ۲ قسمت محتوای پلاکارد، عکس‌نوشت و نیز پیام‌کوتاه و شعار برای راهپیمایی۲۲ بهمن برگزار می شود که به بهترین آثار رسیده پس از داوری عکس‌ها در ستاد استانی جوایزی تعلق می‌گیرد.


وی تصریح کرد: بخش سهم من جشنواره نیز در مقابله با تلاش دشمن برای از بین بردن عزت نفس ملی و نادیده گرفتن کارآمدی و دستاوردهای انقلاب طراحی شده است.


حجت الاسلام گرجی همچنین با اشاره به اینکه بخش مترسک‌های جشنواره به منظور ساخت، نمایش و نهایتا به آتش کشیدن مترسک‌های استکبار جهانی در راهپیمایی۲۲ بهمن است، بیان کرد: بخش چُغُک جشنواره برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب چغک ویژه نوجوانان است.


دومین محور برنامه‌های دهه فجر
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان همچنین تصریح کرد: تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضای طومار در مساجد هدف مرکز استان و تجمیع و نمایش آنها به صورت نمادین در روز راهپیمایی دومین محور برنامه‌های دهه فجر است.


وی ادامه داد: اجرای میدانی سرود، حمایت از نور افشانی‌های جشن ۲۲ بهمن در مساجد، جهاد تبیین، تریبون آزاد و نقش پرچم نیز در قالب دومین محور برنامه‌های دهه فجر برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام گرجی گفت: ابلاغ برنامه غبارروبی و تزیین مساجد در آستانه برگزاری جشن‌های انقلاب، ارائه طرح تشکیل ستادهای مردمی مسجد و محله، ویژه برنامه‌های دهه فجر در ۱۰ مسجد نمونه شهر کرمان، پخش سوره فجر روز ۱۲ بهمن از مساجد، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم، برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب، محافل قرآنی، پخش گلبانک الله اکبر و صدور بیانیه به مناسبت پیروزی انقلاب از جمله دیگر برنامه هاست.