مسجد خاستگاه جوشش‌ها و عامل ترویج و تبیین گزاره‌های دینی است
مسجد خاستگاه جوشش‌ها و عامل ترويج و تبيين گزاره‌هاي ديني است
مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمان تأکید کرد:

مسجد خاستگاه جوشش‌ها و عامل ترویج و تبیین گزاره‌های دینی است

حجت‌الاسلام گرجي گفت: مسجد خاستگاه همه حرکت‌ها، جوشش‌ها و عامل ترويج و تبيين گزاره‌هاي ديني است.
شناسه خبر : 45262 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان، حجت الاسلام «مصطفی گرجی» یکشنبه (۱۴ اسفند) طی دیداری با شهردار کرمان به مناسبت فرا رسیدن سالگرد تأسیس کانون های مساجد، به شعار دولت سیزدهم مبنی بر «نهضت بازگشت به مساجد» اشاره و تأکید کرد: چرخه مدیریت مسجد باید بررسی شود که چرا خانواده ها و جوانان حضور فعالانه در مساجد ندارند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با طرح این پرسش که آیا مسئولان خود با مسجد دمخور هستند و خود را متعلق به مسجد می دانند؟ افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به احساس دِین بزرگی که نسبت به مسجد وجود داشت، کارکردهای مساجد بین وزارتخانه ها تقسیم شد تا نهادهایی دنبال رتق و فتق امورات مردم باشند.


 وی با بیان اینکه در این تقسیم کار بخشی به وزرات ارشاد و به تبع آن به کانون های مساجد واگذار شد که از سال 1372 کانون های مساجد شکل گرفت؛ اظهار کرد: در سپهر فرهنگی و هنری مساجد، کانون ها هم فرآیند فرهنگی و هنری و آموزشی دارند و هم دارای رویداد هستند.


حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه یکسال قبل از کرونا فعالیت های بچه های مسجد با ساز و کار تعریف شده در فضای مجازی و در سامانه بچه های مسجد شکل گرفت؛ بیان کرد: ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور وجود دارد.


مدیر ستاد کانون های مساجد استان کرمان در ابتدای سخنان خود خاطرنشان کرد: مسجد خاستگاه همه حرکت ها و جوشش ها و ترویج و تبیین گزاره های دینی بوده و هم بیت الله است و هم بیت الناس و از این روز پیوند میان زمین و آسمان را برقرار می کند