بیش از ۸۰ شرکت کننده در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان با یکدیگر رقابت کردند
بيش از ۸۰ شرکت کننده در آيين اختتاميه هفدهمين جشنواره قرآني مدهامتان استان کرمان با يکديگر رقابت کردند
همزمان با سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد؛

بیش از ۸۰ شرکت کننده در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان با یکدیگر رقابت کردند

اختتاميه هفدهمين جشنواره قرآني کانونهاي مساجد «مدهامتان» با حضور 80 شرکت کننده در مرحله استاني،همزمان با سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آغاز شد‌.
شناسه خبر : 45419 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۵۱

به گزارش ستادارتباطات رسانه اي (فهما) از استان کرمان؛ آیین اختتاميه هفدهمين دوره جشنواره قرآني بچه‌هاي مسجد با عنوان " مدهامتان" در مرحله استاني، صبح پنجشنبه (۱۸ اسفند) و همزمان با سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آغاز شد‌.

اختتاميه جشنواره مذکور با برگزاري کارگاه آموزشي حافظان و قاريان شهرستان انار و شرکت کنندگان در جشنواره با موضوع تلاوت هاي مسابقه اي با حضور استاد و قاري بين المللي «حامد ولي زاده» در محل تالار شهر آغاز به کار کرد.

در اين دوره از مسابقات در مجموع ۴۳۰ نفر در رشته هاي مختلف حفظ کل قرآن کريم، قرائت تحقيق، ترتيل، اذان، قصه گويي قرآني، نقاشي آيات و حفظ جزء۳۰ شرکت کردند که ۸۴ نفر به مرحله استاني راه يافتند.

اطلاع رساني جشنواره و ثبت نام در سامانه بچه هاي مسجد از 18 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه و داوري اوليه و دعوت از برترين ها از 10 تا 12 اسفندماه انجام و زمان برگزاري مرحله استاني جشنواره به ميزباني شهرستان انار به صورت حضوري در روزهاي ۱۸ و ۱۹ اسفندماه به مناسبت نيمه شعبان و سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور برگزار مي شود.

اين مسابقات در دو رده سني زير ۱۶ سال و ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار مي شود. شهرستان انار به عنوان دارالقرآن استان کرمان و شهري که بيشترين تعداد حافظان قرآن را دارد؛ به عنوان دبيرخانه دائمي جشنواره قرآن بچه‌هاي مسجد در ششمين سال متوالي مرحله استاني اين جشنواره را ميزباني مي‌کند‌.

 به جز کارگاه آموزشي؛ ديدار با خانواده شهيد، غبار روبي قبور مطهر شهدا، شبي در محضر قرآن با شهدا در آستان مقدس امامزاده صالح و برگزاري آيين اختتاميه و تجليل از برگزيدگان از ديگر برنامه هاي اين جشنواره دو روزه در انار است. 

گفتنی است: هفدهمين جشنواره بزرگ قرآن «مدهامّتان» به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شهرستان انار با همکاري فرمانداري، شهرداري، روابط عمومي مس سرچشمه و ستاد برگزاري جشنواره شهرستان انار(کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد انار، سپاه، دفتر امام جمعه، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امورخيريه، اداره تبليغات اسلامي، آستان مقدس امامزاده محمد صالح عليه السلام و بسيج هنرمندان) و همچنين ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کرمان برگزار مي‌شود.

کلمات کلیدی: