محفل شبی با شهدا در محضرقرآن همزمان با برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان شهرستان انار
محفل شبي با شهدا در محضرقرآن همزمان با برگزاري جشنواره قرآن مدهامتان شهرستان انار
در سالروز تاسیس کانون های مساجد برگزار شد:

محفل شبی با شهدا در محضرقرآن همزمان با برگزاری جشنواره قرآن مدهامتان شهرستان انار

غبارروبي و عطرافشاني قبور مطهر شهداي مدفون در جوار امامزاده محمدصالح انار انجام و محفل شبي در محضر قرآن با شهدا به عنوان برنامه هاي جنبي هفدهمين دوره جشنواره قرآن مدهامتان برگزار شد.
شناسه خبر : 45501 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۶

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما) از انار؛ همزمان با آیین اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان در استان که برای ششمین سال متوالی به میزبانی انار برگزار می شود؛ برنامه های جنبی نیز اجرا شد.


غبارروبی و شستشوی قبور مطهر شهدای مدفون در جوار امامزاده محمدصالح انار و محفل شبی در محضر قرآن با شهدا از جمله این برنامه ها است که پنجشنبه شب (۱۸ اسفند) اجرا شد.


حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه انار در این آیین اظهار کرد: شهرستان انار در برهه های مختلف نظام در مجموع ۱۲۳ شهید تقدیم کرده است.


وی با اشاره به تدفین تعدادی از شهدا در جوار آستان مقدس امامزاده محمدصالح علیه السلام گفت: این امامزاده جلیل القدر خود شهید هستند و نسب شریف ایشان با پنج واسطه به امام علی علیه السلام می رسد و از امامزادگان شاخص استان هستند.


 امام جمعه انار با استفاده از روایتی؛ راه زندگی سعادتمندانه و شرافتمندانه و مرگ با عزت و برخورداری از سایبان رحمت الهی را بودن با قرآن دانست و افزود: قرآن برکات عظیمی دارد از جمله اینکه وجه مشترک مسلمین است.


وی ادامه داد: قرآن کریم منبع و سند معتبر همه معارف اسلامی، سبب پیدایش علوم دیگر و درمان و شفای همه بلاها و مشکلات است چنانکه فرمود" و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمومنین"
این مراسم با تلاوت حامد ولی زاده، قاری بین المللی قرآن و قصه گویی قرآنی "محمدطه حیرانی"  برگزیده مسابقات از انار ادامه یافت.


گفتنی است؛ هفدهمین دوره جشنواره استانی قرآن مدهامتان در ششمین سال میزبانی شهرستان انار همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد از ۱۷ تا ۱۹ دی در حال برگزاری است.