جشنواره قرآنی مدهامتان با قرائت بیانیه هیات داوران و معرفی نفرات برتر در شهرستان انار به کار خود پایان داد
جشنواره قرآني مدهامتان با قرائت بيانيه هيات داوران و معرفي نفرات برتر در شهرستان انار به کار خود پايان داد

جشنواره قرآنی مدهامتان با قرائت بیانیه هیات داوران و معرفی نفرات برتر در شهرستان انار به کار خود پایان داد

هفدهمين جشنواره قرآني مدهامتان، به ميزباني شهرستان انار، با قرائت بيانيه هيات داوران و اعلان نفرات برتر به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 45514 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از انار؛ هفدهمین دوره جشنواره قرآن مدهامتان به میزبانی شهرستان انار و با معرفی و تجلیل از نفرات برتر در آیین اختتامیه، جمعه (۱۹ اسفند) به کار خود پایان داد.


 هیئت داوران این دوره از جشنواره بیانیه ای را که متضمن نکات قابل توجه است به شرح ذیل صادر کردند:


در نیمه شعبان، سالروز میلاد موفورالسرور قطب عالم امکان، منجی عالم بشریت، حضرت قائم آل محمد(صل الله علیه و آله)، مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات مدهامّتان استان کرمان، در جوار بارگاه امامزاده لازم التعظیم شهر انار حضرت محمد صالح (علیه السلام) برگزار شد؛ شهری که سالهای اخیر با میزبانی کریمانه خود و با هماهنگی و مدیریت سایر سازمان ها و دستگاه های مختلف، تمام همت خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مسابقات گذاشته و لازم است از همه این قرآن دوستان و قرآن یاروان تقدیر و تشکر نموده، دوام توفیقات این عزیزان را در خدمت هرچه بیشتر و خالصانه تر به ساحت مقدس قرآن کریم از درگاه ایزد متعال مسئلت کنیم.


هیئت داوران همچنین از فعالیت های شایسته تقدیر خادمان قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و نیز حضور پرشور همه شرکت کنندگان در مسابقات بخصوص کسانی که از اقصی نقاط استان در صحنه مسابقات حضور یافته اند، قدردانی کرده، صحت و سلامتی همه عزیزان و خانواده های ایشان را از خداوند متعال درخواست می کند.


ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی)، و درخواست علوّ درجات برای روح مطهر امام راحل(ره) و همه شهدای عزیز اسلام و انقلاب، بویژه شهدای جبهه مقاومت و بالاخص، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، توجه همه دست اندرکاران مسابقات مدهامتان را به موارد ذیل جلب می نماییم:


اگر باور داشته باشیم تلاوت قرآن کریم یک عمل خیر محسوب می شود و از آنجا که آمده است: فَاستَبِقُوا الخَیرَات؛ از این رو، همه شرکت کنندگان و دست اندرکاران مسابقات قرآنی در حال عمل به این فراز نورانی هستند و نباید این عمل والا را کم ارزش تلقی کنیم حتی اگر نتیجه دلخواه کسب نشد و آنطور که شایسته بود از زحمات قدردانی نشد.


همه ما در کنار هم، ضمن عمل به این فراز زیبا، در حال تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری هستیم و برای جلب نظر و خشنودی معظم له باید همه همت خود را صرف ترویج معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) نماییم.


 وجه ممتاز این مسابقات با سایر مسابقات، وابستگی آن به مساجد است و ضروری است همه متسابقین که همگی از نخبگان قرآنی استان می باشند، عمده فعالیت قرآنی خود را در مساجد به منصه ظهور برسانند و برای تلاوت و اذان و آموزش مهارت هایی که فرا گرفته اند، از هیچ کوششی دریغ نورزند که ارزش و برکات این اعمال شایسته را فقط خدا می داند و فقط اوست که جبران می کند.


حوادث تأسف بار سال اخیر و شهادت عده ای از بهترین جوانان این مرز و بوم در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی، نشان داد که اولویت اول مساجد، بعد از اقامه نماز، باید بصیرت افزایی و کار فرهنگی در محلات باشد و کاری باارزش تر و فرهنگی تر از کار قرآنی وجود ندارد؛ بنابراین حضور افراد فرهیخته و توانمند برای پاسخ به شبهات دینی و فرهنگی و اعتقادی بر اساس آموزه های قرآن در کنار برگزاری کرسی های هفتگی تلاوت قرآن، باید در رأس فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.


مسابقات مدهامتان فرصتی برای هم افزایی جامعه جوان قرآنی استان است و حضور یک استاد و قاری ممتاز بین المللی همزمان با برگزاری مسابقات، برای برگزاری کارگاه آموزشی در سال های اخیر توانسته است بخشی از دغدغه های جوانان نخبه قرآنی استان را پاسخ بدهد و مسیر پیشرفت را برای ایشان هموار سازد که لازم است از این ابتکار عمل مسئولان برگزاری مسابقات نیز نهایت تقدیر و تشکر به عمل آید.


سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری؛ بزرگ حامی فعالیت های قرآنی و همه عزیزان شرکت کننده و مسئولان برگزاری مسابقات را از خداوند سبحان مسئلت می نماییم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
هیئت داوران هفدهمین دوره مسابقات مدهامتان استان کرمان