همایش مدیران کانون‌های مساجد شهرستان راور برگزار شد
همايش مديران کانون‌هاي مساجد شهرستان راور برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری «معراج» راور

همایش مدیران کانون‌های مساجد شهرستان راور برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، به همت کانون معراج در مسجد آيت الله ميلاني راور برگزار شد.
شناسه خبر : 45515 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از کرمان: «مجتبی میرزایی نسب»، در مراسم بزرگداشت سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در مسجد آیت الله میلانی راور برگزار شد؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ راجع به کانون های مساجد گفت: این بیانات مسئولیت ما را سنگین تر کرد.

.
 مدیر فرهنگی وتولید محتوای ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی نهفته در کانون های مساجد از جمله کانون معراج مسجد آیت الله میلانی شهرستان راور، بر نشر و اشاعه رویدادهای فرهنگی برخاسته از دل این کانون ها به منظور الگودهی به سایر کانون های مساجد تأکید کرد.


وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوب و مفیدی در سال های گذشته در حوزه کانون های مساجد رخ داده و در دولت مردمی با شعار مسجدی به دنبال تسهیل گیری کانون ها در قالب تعامل با سایر نهادها هستیم؛ افزود: ما به دنبال توسعه تولیدات خوب کانون ها هستیم.


میرزایی نسب بر جمع آوری تولیدات فاخر کانون معراج راور توسط ستاد کانون های مساجد استان تأکید و بیان کرد: ما از این تولیدات حمایت می کنیم و شهرستان ها ظرفیت های فرهنگی و دینی خود را به ما معرفی و انعکاس دهند تا بر مبنای آن برنامه تعریف کرده و در معرفی به سایر نهادها در سبد حمایتی خود قرار دهیم.


حجه الاسلام گرجی، مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان با تأکید بر اینکه جنگ ترکیبی مراقبت ویژه می خواهد؛ تصریح کرد: زیر سایه مکان مقدس مسجد نباید به خواب رفت زیرا کبوتر حرم به تنهایی کفایت نمی کند بلکه باید حضور مؤثر داشت و برای تقابل فرهنگی، مهندسی کرد و مدیر کانون باید متعهد و متخصص باشد.


وی با بیان اینکه کار کثیر فرهنگی زیاد اما کار تمیز فرهنگی است؛ خاطرنشان کرد: کار فرهنگی اگر با خلاقیت و ابتکار عمل همراه نبوده و روزآمد و کارآمد نباشد، همان بهتر که انجام نشود زیرا به فرموده شهید مطهری تاریخ مصرف برخی فعالیت های فرهنگی گذشته است.


گرجی بر تولید مخاطب در کانون های مساجد تأکید و بیان کرد: پایش ذائقه و آینده پژوهشی اگر در کار فرهنگی نباشد ابتر است و در جنگ دیجیتال هر کانون فرهنگی و هر امام جماعت یک صفحه مجازی داشته و افسران جنگ نرم هم باید متخصص باشند و امام جماعت حداقل هفته ای یک شب پرسش و پاسخ زنده داشته باشد.


وی گفت: باید با بسیج امکانات همگرایی در مسجد ایجاد کنیم زیرا باید جورچین فرهنگی برای کشور تعریف کرد تا هر نهاد فرهنگی نقش خود را ایفا کند.


گرجی در پایان سرود راور را یک کار تمیز فرهنگی قابل ستایش دانست و از سرود به عنوان یک هنر انقلابی تعبیر کرد که می تواند ذهن و زبان مخاطب را درگیر کند.


حجت الاسلام حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان راور هم با بیان اینکه مسجد مفهوم شاخص و تراز در سخنان رهبری است؛ ادامه داد: در معماری اسلامی مسجد از کثرت به وحدت مد نظر است و ما هم باید از کثرت های دنیا به توحید برسیم.


وی از شهرستان راور به باب الرضا و دارالمؤمنین و قمِ استان کرمان یاد کرد که باید مورد توجه مسئولین باشد و خاطرنشان کرد: بچه های مسجد میلانی بدون هیچگونه کمک دولتی و با دست خالی کارهای بزرگی انجام دادند.


 حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: خاستگاه فرهنگ و هنر باید مسجد باشد زیرا نزدیک ترین مکان به آسمان است و هنر و طنز و شادی حلال باید از این مکان بر آید و ما از هنر دوری نمی کنیم بلکه با ابتذال مشکل داریم.