همفکری میان ائمه جماعات و مدیران کانون‌های مساجد منجر به تحول تربیتی در جامعه می‌شود
همفکري ميان ائمه جماعات و مديران کانون‌هاي مساجد منجر به تحول تربيتي در جامعه مي‌شود
امام جمعه ریگان تاکید کرد:

همفکری میان ائمه جماعات و مدیران کانون‌های مساجد منجر به تحول تربیتی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام رضازاده، با اشاره به اهميت تعامل ميان ارکان مسجد گفت: اگر ميان ائمه جماعات مساجد و مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري همفکري اساسي وجود داشته باشد شاهد شکل‌گيري تحول تربيتي در جامعه خواهيم بود.
شناسه خبر : 45962 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمان: حجت‌الاسلام «حبیب‌ رضازاده» در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: سه مولفه مهم در نقش تربیتی و کلیدی بچه‌های مسجد نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه ریگان افزود: نخستین مولفه شخص امام جماعت است که باید شرایط عمومی اولیه را برای خود مهیا تا نقش تربیتی خوبی را ایفا کند؛ دومین مولفه جایگاه مسجد در جامعه است که باید در این عرصه کوشش کنیم تا این فرهنگ گسترش یابد که مسجد فقط جای نمازخواندن و یا امام جماعت فقط نمازخوان نیست بلکه امام جماعت محور مسجد است و در عرصه‌های مختلف باید نقش ایفا کند؛ همچنین مسجد و مصلی نمازجمعه باید در تمام سال به عنوان جایگاه استراتژیک فرهنگی جهان اسلام نقش ایفا کند.

امام جمعه ریگان در ادامه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مولفه سوم نام برد که در کنار مساجد و با مدیریت امام جماعت می توانند مسائل تربیتی را رقم بزنند.

وی گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد جامع از همان ابتدای تاسیس چنین بوده و کارهای فرهنگی فوق‌العاده ای داخل مسجد رقم زده که از جمله آنها می‌توان به «شب‌های با مسجد» در چهارشنبه هر هفته و با حضور نوجوانان کلاس پنجم تا نهم اشاره کرد که با یک شب بیتوته در مسجد به مشکلات درسی و قرآنی آنان حضور معلم مربوط رسیدگی می شود؛ نتیجه این دوره رفع مشکل روخوانی و روانخوانی قرآن شرکت‌کنندگان بوده است.

حجت الاسلام رضا زاده در بخش دیگری از مباحث خود افزود: مسجد و هنر باید به عنوان خورشیدی تابنده در اجتماع باشند تا ظرفیت های مسجد در عرصه های مختلف از جمله هنر برای مردم بیش از پیش نمایان شود، ما در این راستا کلاس های خوشنویسی را به صورت مرتب در مسجد برگزار کرده‌ایم که با استقبال بچه های مسجد مواجه شده است.

امام جمعه ریگان در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حال گذر از پیچ تاریخی هستیم؛ به حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی اگر کانون‌های فرهنگی هنری فعال نباشند و یا انشقاق میان امام جماعت و کانون باشد؛ شاهد شکل گیری مسجد تراز اسلامی نخواهیم بود.


وی خاطر نشان کرد: مسجد و کانون تراز انقلاب اسلامی آن کانونی است که نیروهای انقلابیِ امام‌زمانی تربیت کند؛ این هدف با فعالیت و رویکردهای فرهنگی هنری محقق خواهد شد؛ ذیل چنین نگاهی است که می توانیم فرزندان خوبی برای آینده جهان اسلام تربیت کنیم.


امام جمعه ریگان در پایان بیان کرد: بیشتر مدیران کانون‌های مسجد عضو ستاد و جزو گروه‌های مشورت دهنده به بنده هستند‌ و این نشان می دهند کانون می تواند کنار امام جمعه و جماعت برای اهداف انقلاب اسلامی نقش موثری را ایفا کند.