امام جماعت با ایجاد ارتباط با اقشار مختلف؛ تسهیل‌گر فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است
امام جماعت با ايجاد ارتباط با اقشار مختلف؛ تسهيل‌گر فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان:

امام جماعت با ایجاد ارتباط با اقشار مختلف؛ تسهیل‌گر فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است

حجت‌الاسلام گرجي در جريان بازديد از تعدادي از کانون‌هاي مساجد شهرستان ريگان گفت: امام جماعت با ايجاد ارتباط با اقشار مختلف؛ تسهيل‌گر فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در مساجد است.
شناسه خبر : 45964 تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمان: حجت‌الاسلام «مصطفی گرجی» در سفری یک روزه با مدیران تعدادی از کانون های مساجد ریگان گفتگو و از نزدیک در جریان روند فعالیت های آنها قرار گرفت.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان در این سفر با مدیران کانون های فرهنگی هنری «فاطمه الزهرا(س)» ریگان، فدک محمدآباد سرحدی، صاحب الزمان(عج) رحمت آباد و علی اصغر (ع) روستای تهرود دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام گرجی طی سخنانی حین بازدید از این کانون ها گفت: خدا را شاکریم که در شهرستان ریگان با حضور امام جمعه ای فرهیخته و هنرمند، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت جدی و فعال در جریان است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: امام جماعت می تواند با توانمندی و دانش و ایجاد ارتباط با اقشار مختلف؛ تسهیل‌گر و رونق‌بخش، فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.


وی تاکید کرد: بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دو کلیدواژه کار تمیز فرهنگی و دانش بنیان باید در حوزه اندیشه و عمل پیوست جدی فعالیت های بچه های مسجد باشد.


حجت الاسلام گرجی خاطر نشان کرد: استقبال و پشتیبانی از فعالیت های هنری در قالب سرود و موسیقی مقامی و محلی می تواند از آسیب های فرهنگی و هنری جلوگیری کند.


وی گفت: در شهرستان ریگان، مشق امام جمعه در قالب آموزش خوشنویسی نمونه ای از یک کار فاخر هنری و الگوی فرهنگی تمیز است و شهرستان ریگان، با وجود همه محرومیت ها و کمبود منابع مالی، تاکنون فعالیت های خوبی داشته است.

در ادامه موسوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان نیز طی سخنانی گفت: این شهرستان در استان از لحاظ کمیت و کیفیت کانون‌های فرهنگی و هنری استان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی حمایت از کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد را اولویت اصلی کار خود بیان کرد و کانون ها را ظرفیت مهم و اصلی در این شهرستان عنوان کرد.


 موسوی تصریح کرد: باتوجه به اینکه مسجد به عنوان پایگاه اصلی انجام فعالیت‌های فرهنگی است خوشبختانه در مسیر تربیت نیروهای متعهد و اخلاق مدار گام برداشته‌ و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ریگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اقتصادی و اجتماعی به عنوان الگوهای برتر و نمونه کشوری و استانی مطرح هستند.