فلسفه وجودی شکل‌گیری کانون های مساجد کشف و تربیت استعدادهای ویژه بوده است
فلسفه وجودي شکل‌گيري کانون هاي مساجد کشف و تربيت استعدادهاي ويژه بوده است
مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

فلسفه وجودی شکل‌گیری کانون های مساجد کشف و تربیت استعدادهای ویژه بوده است

محمديان گفت: فلسفه وجودي شکل‌گيري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، شناسايي و تربيت استعدادهاي ويژه فرهنگي و هنري بوده است.
شناسه خبر : 47052 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمان، محمدتقی محمدیان، سه شنبه (۱۹ اردیبهشت) در مراسم معارفه سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، جایگاه مهم مسجد در تربیت انسان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسجد در کیان اعتقادی ما جایگاه رفیعی دارد.

 

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور گفت: مسجد، بیت الله است و انتصاب آن به حق تعالی شرافت آن را می رساند؛ همه کارکردهای توحیدی، عبادی و نیایشی را می توان از مسجد احصا کرد و ناظر بر آن، برنامه نوشت.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که مسجد، پایگاه ولایت است و نسخه اصلی کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت طلبی را باید از مسجد توقع داشت.

 

محمدیان با تاکید بر توجه دقیق و شفافیت نسبت به عملیات ها و ماموریت کانون های مساجد، افزود: فلسفه شکل گیری کانون های مساجد در سال 1371 ناظربه مسائل میدانی فضای فرهنگی کشور بود.

 

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور خاطرنشان کرد: فلسفه وجودي شکل‌ گيري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، شناسايي و تربيت استعدادهاي ويژه فرهنگي و هنري و تزريق آنها به بدنه رسمي فرهنگ و هنر در کشور بوده است.

 

وی ادامه داد: در دور جدید فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، باید مبتنی بر این قاعده و نگاه، وارد ماموریت فرهنگی و هنری در مسجد شویم به ویژه در استان های خاص و اقلیم های خاصی که بستر ظرفیت های متنوع و متکثر فرهنگی است؛ مثل کرمان عزیز؛ که اگر در اینجا اتفاقی را رقم بزنید الگویی برای پهنه جنوب کشور و حتی کل کشور است.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: بچه های مسجد بی توقع کار می کنند؛ البته وظیفه ما حمایت است. در دور جدید فعالیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، یکی از تاکیدات ریاست ستاد و حسب تاکید مقام عالی وزارت این است که کانون های مساجد به ماموریت و تربیت نیروی مبلغ در عرصه فرهنگی و هنری اقدام کنند.