نقش آفرینی مساجد در پشتیبانی از زائران شهید سلیمانی/ کانون های مساجد مکتب حاج قاسم را به عنوان یک اصل دنبال کنند
نقش آفريني مساجد در پشتيباني از زائران شهيد سليماني/ کانون هاي مساجد مکتب حاج قاسم را به عنوان يک اصل دنبال کنند
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد:

نقش آفرینی مساجد در پشتیبانی از زائران شهید سلیمانی/ کانون های مساجد مکتب حاج قاسم را به عنوان یک اصل دنبال کنند

جلالي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد مکتب حاج قاسم را به عنوان يک اصل براي خود درنظر گيرند.
شناسه خبر : 47070 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمان؛ رحمان جلالی، عصر سه شنبه (۱۹ اردیبهشت) در دیدار با مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگی هنری مساجد کشور، دغدغه های فرهنگی امام خامنه ای به ویژه بازسازی در ساختارهای فرهنگی ناظر به رویکردها و رویه ها را مورد تاکید قرار داد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه از اماکن بیشمار فرهنگی مذهبی موجود باید استفاده‌های بهتری انجام شود؛ به کارکردهای حقیقی مسجد اشاره و تصریح کرد: مسجد باید پایگاه اجتماعی مردم باشد.


وی ظرفیت های فرهنگی و هنری مساجد را مورد توجه قرار داد و با بیان اينکه دشمن امروز از ابزار هنر علیه ما استفاده می کند؛ بر پرداختن به مقوله هنر در مساجد تاکید کرد و گفت: تشکیلات قوی در مساجد هست اما هنوز با نقطه ایده آل فاصله است.


جلالی اظهار کرد: ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در شورای تعالی مساجد زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان باید پرچمدار و میدان دار باشد زیرا شبکه‌ی کانون های مساجد در محیط مسجد مستقر و ذائقه مخاطب در دست این مجموعه است‌.


وی با اعلام آمادگی در خصوص همکاری همه جانبه با کانون های مساجد، ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته آنجایی که امنیت محله را با مسجد تامین کردیم دغدغه نداشتیم

 

محمدتقی محمدیان هم از تشکیل قرارگاه ملی مساجد با هدف تجمیع ظرفیت های درون مسجد خبر داد و افزود: رویکرد ما در کانون های مساجد این است دستیار فرهنگی امام جماعت باشیم.


مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اينکه اغتشاشات سال گذشته نشان داد در تربیت جامعه هنری باورمند به ارزش های انقلاب دست مان خالی است در حالیکه قرار بوده کانون های مساجد این مسئولیت را ایفا کند.