طرح مساجدپایگاه قرآنی، مورد استقبال مسئولین شهرستان شهربابک قرارگرفت
طرح مساجدپايگاه قرآني، مورد استقبال مسئولين شهرستان شهربابک قرارگرفت

طرح مساجدپایگاه قرآنی، مورد استقبال مسئولین شهرستان شهربابک قرارگرفت

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان تصميم گرفت جهت انسجام بخشي و پرهيز از پراکنده کاري يکي از شهرستان هاي استان را محور طرح «هر مسجد يک پايگاه قرآني» قرار دهد.
شناسه خبر : 48386 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛ در راستای انجام هر چه بهتر طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» به عنوان مطالبه ای که دو بار توسط امام خامنه ای مطرح شده است و امسال ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به آن لبیک گفت؛ برنامه های مختلفی در حال اجرا است.
ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان تصمیم گرفت جهت انسجام بخشی و پرهیز از پراکنده کاری در این طرح، یکی از شهرستان های استان را محور قرار دهد تا ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی آن شهرستان را برای اجرای موفق طرح به کار بگیرد.این طرح درشهرستان شهربابک مورد استقبال مسئولین شهرستان قرارگرفت.
در این زمینه امروز، سه شنبه(۲۳ خرداد) سرپرست و تعدادی از کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان کرمان با سفر به شهرستان شهربابک و نشست مشترک با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر امام جمعه و مشاور فرهنگی مدیرمجتمع مس شهربابک برگزار و راجع به این طرح بحث و تبادل نظر شد.
علی مهدی خانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در این نشست بر شبکه سازی پایگاه های قرآنی مساجد تأکید و بیان کرد: شهربابک ظرفیت های خوبی برای این امر دارد.
 وی با اشاره به اینکه ۶۶۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شمال استان کرمان وجود دارد؛ افزود: کرمان، رفسنجان و ریگان به ترتیب بیشترین تعداد کانون ها را دارند.
مهدی خانی محله محور کردن پایگاه های اوقات فراغت را تجربه موفقی عنوان و بیان کرد: کانون های محلات مختلف می توانند از ظرفیت های یکدیگر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استفاده کنند.
وی یکی از برنامه های پیش رو را فعال کردن شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و تأکید کرد: امیدواریم این شورا {که مدتها غیرفعال مانده} ظرف دو ماه آینده {برای شتاب دادن به فعالیت های کانون های مساجد} در همه شهرستان ها شکل بگیرد.
حجت الاسلام ابوالقاسم مؤذنی، مشاور فرهنگی مدیرمجتمع مس شهربابک هم با اشاره به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی صنایع تصریح کرد: فرهنگ زیربنای هر امر دیگری است و اگر در این حوزه کم کاری شود تبعات آن متوجه بخش های دیگر حتی صنعت هم می شود.
وی با برشمردن فعالیت های مختلف فرهنگی اعم از مسابقات نهج البلاغه، حفظ قرآن و...اظهار کرد: مس خود را حامی فرهنگ و هنر می داند اما واقعیت این است مطالبه نهادهای فرهنگی از صنعت کم است.