مساجد بهترین ظرفیت برای فعالیت های فرهنگی است
مساجد بهترين ظرفيت براي فعاليت هاي فرهنگي است

مساجد بهترین ظرفیت برای فعالیت های فرهنگی است

سرپرست معاونت فرهنگي و رسانه‌اي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان تأکيد کرد: مساجد بهترين ظرفيت براي فعاليت هاي فرهنگي است، ضمن اينکه تأثيرگذاري و جريان سازي آن چيزي است که از حوزه فرهنگ و هنر انتظار مي رود.
شناسه خبر : 48615 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ سیدمهدی میرتاج الدینی، یکشنبه(28 خرداد) در نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مساجدرابهترین ظرفیت برای انجام فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: اسلام قوی ترین سازمان سیاسی در حکومت را مسجد قرار داده و در محله ها هم مدیر مشخص کرده و آن ظرفیت مساجد و ائمه جماعات است.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: چنانچه ائمه جماعات در صدد نقش آفرینی در محلات باشند در مواجهه با بسیاری از معضلات آن محله می توانند مدیریت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد از نقش اساسی خود فاصله گرفته و به برگزاری نمازجماعت و برخی مناسبت ها بسنده کردند؛ گفت: از طرفی ظرفیت مسجد نباید تحت الشعاع مجموعه های فرهنگی و غیره قرار بگیرد.
میرتاج الدینی بر ایجاد شبکه ارتباطی از طریق مسجد برای توزیع تولیدات فرهنگی تأکید و بیان کرد: این از مهمترین ملزومات فرهنگی است.
وی ظرفیت کانون های مساجد را بیش از آنچه دانست که تاکنون نشان داده شده است و تأکید کرد: ظرفیت مساجد در فعالیت های فرهنگی باید فعال شود ضمن اینکه تأثیرگذاری و جریان سازی آن چیزی است که از حوزه فرهنگ و هنر انتظار می رود.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در خبرگزاری شبستان استان کرمان تصریح کرد: وجود انگیزه های قوی و محتوای غنی مواردی است که ضرورت  ایجاب می کند.