زمینه استفاده از امکانات آموزش و پرورش برای دانش آموزان عضو کانون‌های مساجد فراهم است
زمينه استفاده از امکانات آموزش و پرورش براي دانش آموزان عضو کانون‌هاي مساجد فراهم است

زمینه استفاده از امکانات آموزش و پرورش برای دانش آموزان عضو کانون‌های مساجد فراهم است

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از اعلام آمادگي همه جانبه براي همکاري با کانون هاي مساجد در طرح اوقات فراغت و...خبر داد.
شناسه خبر : 48941 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان به نقل از خبرگزاری شبستان ؛حجت‌الاسلام سیداصغر سادات حسینی در دیدار سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی در خصوص برنامه‌های مشترک اوقات فراغت با استفاده از فرمایشات امام خامنه ای، مساجد را از مراکز برکت آفرین دانست که باید دانش آموزان را به سمت آن هدایت کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر لزوم تشویق دانش آموزان به حضور در کانون‌های مساجد اظهار کرد: ارتباط آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد نباید محدود به اوقات فراغت باشد.

وی گفت: استفاده رایگان دانش آموزان عضو کانون‌های مساجد از اردوگاه‌های آموزش و پرورش، تخفیف هزینه شرکت دانش آموزان در کلاس های کانون های مساجد، استفاده از امکانات ورزشی آموزش و پرورش با تخفیف ویژه و هر ظرفیت متصور دیگر در آموزش و پرورش را جهت همکاری با کانون های مساجد در اختیار قرار می دهیم.

حجت الاسلام سادات حسینی اظهار کرد: همچنین زمینه برای استفاده ویژه از امکانات ورزشی و تفریحی آموزش و پرورش برای دانش آموزان مسجدی فراهم است گرچه ۸۰ درصد پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش رایگان هستند.

وی بیان کرد: در خصوص نمازجماعت مدارس همجوار با مسجد هم تاکید بر اقامه نماز در مسجد است ضمن اینکه  پیوند مسجد، مدرسه ومنزل در دو سال موضوع اجلاسیه نماز بود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در طول سال فقط به دو برنامه ثابت پیام می دهند که یکی کنگره حج و دیگری اجلاسیه نماز است که در آن حتماً به نماز معلم و دانش آموزان اشاره دارند.

علی مهدی خانی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم با اشاره به اینکه ۲۵۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد شمال استان شکل می گیرد، همکاری دو جانبه با آموزش و پرورش را مثمر ثمر دانست.