عملکرد بسیاری از هیئت امنای مساجد ضعیف است/ مدیریت مسجد را باید به جوانان سپرد
عملکرد بسياري از هيئت امناي مساجد ضعيف است/ مديريت مسجد را بايد به جوانان سپرد

عملکرد بسیاری از هیئت امنای مساجد ضعیف است/ مدیریت مسجد را باید به جوانان سپرد

امام جمعه بافت برخي از مساجد را فاقد هيئت امنا و برخي را داراي هيئت امناي ضعيف دانست که از عهده انجام رسالت سنگين مربوطه برنمي آيند.
شناسه خبر : 49111 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ؛ حجت‌الاسلام محمد محمدزاده، در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان"مسجد؛ کانون نشاط" که با حضور سرپرست ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد؛ به نقش مساجد در صدر اسلام به عنوان یک پایگاه و نقش آن در جبهه ها اشاره کرد.
 امام جمعه بافت افزود: اما مساجد در بسیاری از جاها یا فاقد هیئت امنا است و یا هیئت امنای ضعیف دارد و کار سنگینی که باید انجام نمی دهند زیرا باید علاقه مند باشند و وقت بگذارند.
 وی پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های مساجد و خادم مسجد را از دیگر گروه هایی دانست که باید در مسجد فعال باشند و گفت: امام جماعت محور همه این گروه ها است که می تواند آنان را فعال کند.
 وی با بیان اينکه برخی مساجد پای کار روحانی نیستند و برای همين خانه های عالم خیلی کم است؛ تاکید کرد: مسجد باید پای انقلاب باشد و دغدغه نظام و رهبری را داشته باشد زیرا تا مسجد درست نشود بقیه کارها درست نمی شود و اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که در آن دزدی و خیانت و کشف حجاب نباشد باید مساجد آن فعال باشد.
 فرهاد آراسته، فرماندار بافت هم با بیان اينکه فرهنگ دغدغه متدینین است و این دغدغه را نمی توان به تنهایی حل کرد و همه باید در کنار باشند؛ تصریح کرد: کانون های مساجد می توانند به حل مسئله فرهنگ خیلی کمک کنند.
 وی با نفی این ادعا که مردم از مسجد رانده نشدند بلکه ما ندانستیم چگونه جذب کنیم؛ تاکید کرد: با توقع کم چراغ مساجد را روشن نگه دارید زیرا مساجد از ابتدا تاکنون هیچگاه درآمد آنچنانی نداشتند بلکه  مردم ساز بودند نه دولتی.
 فرماندار بافت با تاکید بر روزآمد کردن مساجد گفت: باید سراغ طرح ها و برنامه های جدید و جوانان رفت زیرا جوانان می توانند مساجد را مدیریت کنند همانگونه که جنگ را مدیریت کردند و در همه بحران ها برای کمک حضور دارند.
 پروانه دهقانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافت هم با بیان اينکه کانون های مساجد با حداقل امکانات فعالیت می کنند؛ افزود: از مخلص ترین مجموعه هایی که فقط برای خدا کار می کنند‌ تا جمعی از جوانان را در این برهه حساس جذب کنند همین کانون های مساجد هستند.
 وی با تاکید بر بروزرسانی کانون ها متناسب با جامعه هدف بر استفاده از قالب هنر برای رونق فعالیت های کانون ها و نیز تعامل با هیئت امنا تاکید کرد.
گفتنی است؛ ۳۲ کانون فرهنگی هنری در شهرستان بافت فعالیت دارد که از این تعداد ۱۴ کانون روستایی، یک کانون مصلی، دو کانون دانشگاهی و یک کانون هم در زندان مستقر است.