کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موثر واقع شدند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد موثر واقع شدند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد موثر واقع شدند

رئيس کل دادگستري استان کرمان با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد موثر واقع شدند؛ افزود: بهترين کارهاي فرهنگي در طول تاريخ را کساني انجام دادند که هيچ امکاناتي نداشتند.
شناسه خبر : 51141 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان به نقل ازخیرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، یکشنبه(۱۹ شهریور) در دیدار سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی؛ با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طی این سالها موثر واقع شدند؛ بر نقش محوری مسجد در همه فعالیت‌ها تاکید و بیان کرد: قداست مکان باعث برکت است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر فعالیت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کانون اصلاح و تربیت زندان اشاره و تاکید کرد: بیشتر افراد این کانون نوجوانانِ آسیب پذیر هستند و هر چه کار فرهنگی برای جوانان و نوجوانان انجام شود کمتر گرفتار زندان می شوند.
وی برنامه ریزی برای این افراد را موثر خواند و اظهار کرد: نباید کار را محدود به مسجد کرد بلکه باید خود سمت مخاطب جوان و نوجوان رفت.
حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظام ارزشی و خدایی و فرهنگی است اما کمترین توجه به مسائل فرهنگی می شود به ویژه به آن‌ دسته از مسائل فرهنگی که سبقه مذهبی دارند.
وی توجه به مسائل فرهنگی از باب پیشگیری در مناطق حاشیه ای را اولویت دستگاه قضایی اعلام و بیان کرد: اگر اعتبارات به کل استان نمی رسد مناطقی را انتخاب کنیم که آسیب‌های بیشتری در آنجا وجود دارد و ظرفیت دستگاه قضا نیز در اختیار کانون‌های مساجد است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه
نباید ناامید بود بلکه باید دلسوزی و برنامه داشته باشیم؛ یادآور شد: بهترین کارهای فرهنگی در طول تاریخ را کسانی انجام دادند که هیچ امکاناتی نداشتند  و بزرگترین انقلاب‌های فرهنگی را پیامبران و ائمه انجام دادند در حالیکه همیشه در تنگنا بودند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در اغتشاشات سال گذشته دهه هشتادی‌ها دیده شدند که این یعنی ما در مسائل فرهنگی خوب کار نکردیم؛ گفت: اثریخشی مهم است و باید آسیب شناسی کرد که چرا دستاوردهایی که پس از انقلاب باید داشتم را به دست نیاوردیم.
در ابتدای این دیدار، علی مهدی‌خانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم با ارائه گزارشی اجمالی از این ستاد گفت: ۶۶۷ کانون فرهنگی هنری در مساجد شمال استان فعالیت دارد.
وی به موفقیت کانون‌های مساجد استان در حوزه‌های کتاب، سرود و نمایش اشاره و تصریح کرد: چند برنامه خوب نیز در زندان برگزار کردیم.
در این نشست عنوان شد: تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حاشیه شهر کرمان فعال هستند و از مباحث خانواده‌محور استقبال می‌کنند.