قدردانی از خانواده شهیدی که باعث رونق فرهنگی روستا شد
قدرداني از خانواده شهيدي که باعث رونق فرهنگي روستا شد

قدردانی از خانواده شهیدی که باعث رونق فرهنگی روستا شد

سه شنبه هاي تکريم با حضور سرپرست و تعدادي از همکاران ستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در شهرستان زرند و تجليل از مديرکانون فرهنگي هنري حضرت زهرا(سلام الله عليها) شهرک طالقاني برگزار شد.
شناسه خبر : 51572 تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛سه شنبه های تکریم، 28 شهریورماه با حضور سرپرست و تعدادی از همکاران ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرستان زرند و تجلیل از سیدمحمد میرزایی، مدیرکانون فرهنگی هنری حضرت زهرا(سلام الله علیها) شهرک طالقانی و برادر شهید سیدعزیزالله میرزایی برگزار شد.

بهانه دیگر این دیدار عرض تسلیت ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان به خانواده میرزایی در پی درگذشت بانو فاطمه محمدی-مادر صبور و فداکار شهید سیدعزیزالله میرزایی- است؛ مادری که علیرغم نداشتن سواد خواندن و نوشتن اما بیش از 20 سال است که با حقوقی که از بنیاد شهید دریافت می کرد، کتابخانه ای در روستا دایر کرد که حدود ۵ هزار جلد کتاب دارد تا از این طریق به مسیر دانایی جامعه کمک کند.

شهید سیدعزیزالله در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد و فرزند دوم خانواده بود؛ ۱۶ سال داشت که پا به جبهه گذاشت؛ سال ۱۳۶۴ عملیات والفجر ۸؛ مدتی ماند و سپس برگشت تا درسش را هم بخواند.

دومین بار سال ۱۳۶۵ اعزام شد و باز هم مدتی برگشت تا درسش را ادامه بدهد؛ دانشگاه امام حسین علیه السلام تهران پذیرفته شد اما وقتی ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۷ برای سومین بار به جبهه رفت، ۹ روز بعد از دانشگاهی دیگر فارغ التحصیل شد و در ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ مُهر شهادت بر کارنامه او خورد.

پیشتر، عمویش - غلامرضا میرزایی- در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیده بود و حالا خانواده میرزایی مفتخر به دو شهید در میان ۱۷ شهید روستای طالقانی است.
سید محمدمیرزایی با ابراز تأسف از فقدان مادر؛ به خاطر حضور او در خردادماه سال گذشته در محل ستاد کانون های مساجد استان اشاره می کند که انتشار خبر آن(اولین بار توسط خبرگزاری شبستان) چگونه باعث روحیه بخشی و خوشحالی مادر شده است.

وی می افزاید: او پشتوانه ای برای کانون مسجد بود که هر گاه پول کم می آوردیم بی درنگ کمک می کرد و اگر آن کمک ها نبود نمی توانستیم ساخت کانون را به اتمام برسانیم.

برپایه این گزارش؛ سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ضمن حضوردراداره فرهنگ وارشاداسلامی ودیدار با رئیس اداره در خصوص مسائل وموارد کانون هابه بحث وتبادل نظرپرداختند.