برگزای طرح های مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان
برگزاي طرح هاي مشترک بين کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و ستادهماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان

برگزای طرح های مشترک بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان

نشست سرپرستان کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به منظور اجراي برنامه‌هاي مشترک برگزار شد.
شناسه خبر : 52450 تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ اکبر خدادادی، در نشست با سرپرست و کارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مثلث مسجد، مدرسه و خانه توجه دارد؛ افزود: بخش کودکان و نوجوانان مسجد ظرفیتی است که کمتر از آن بهره بردیم.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به قداست مسجد اظهار کرد: حتی می‌توان برخی مراکز کانون را در مساجد تقویت کرد.
وی پایه کانون پرورش فکری را کتاب دانست و گفت: شیوه تبلیغ و نحوه ارائه قصه از سوی خداوند در قرآن کریم الگویی است که باید از آن استفاده کرد.
خدادادی ادامه داد: کانون پرورش فکری می‌تواند کتاب‌های خود را به مسجد برده و جایی برای آن در نظر بگیرد و به ترویج قصه‌گویی در مسجد اقدام کند که این امر به رونق مساجد کمک می‌کند.
وی با متذکر شدن این مطلب که چنانچه در مباحث فرهنگی مساجد خود کودکان و نوجوانان سفیر ترویج آن در خانواده باشند، موفق‌تر خواهیم بود؛ گفت: نمایشگاه‌های نقاشی کانون را نیز می‌توان در مسجد برگزار کرد.
خدادادی با بیان اینکه مسجد گسترده‌ترین شبکه اجتماعی است که حتی در دورترین نقاط روستایی نیز صدای اذان مسجد شنیده می‌شود؛ تاکید کرد: از این شبکه اجتماعی باید بیشتر استفاده کرد و از قصه‌های قرآن در فرم و محتوا در مساجد بهره برد.
وی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طرح‌های عملیاتی مشترکی می‌توانیم در مسجد داشته باشیم.
 
علی مهدی‌خانی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این نشست "مخاطب" را وجه اشتراک کانون پرورش و کانون‌های مساجد دانست که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی مشترک داشت.
وی "کتاب" را از دیگر نقاط اشتراک این دو مجموعه عنوان و در این رابطه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح "شنبه‌های با کتاب" و "محله دانا" اشاره و تصریح کرد: مساجد می‌تواند از ظرفیت قصه‌گویی کانون پرورش استفاده کند و آمادگی برای اجرای برنامه‌های مشترک وجود دارد.