تفاهم‌نامه همکاری میان کانون‌های مساجد و کانون اصلاح و تربیت کرمان امضا شد
تفاهم‌نامه همکاري ميان کانون‌هاي مساجد و کانون اصلاح و تربيت کرمان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری میان کانون‌های مساجد و کانون اصلاح و تربیت کرمان امضا شد

بر اساس اين تفاهم‌نامه توسعه و ارتقاي سطح همکاري دو جانبه در خصوص برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي فرهنگي و هنري در کانون اصلاح و تربيت با رويکرد تقويت ارزش هاي ديني اخلاقي و ملي هدف اصلي است.
شناسه خبر : 52871 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ در پی بازدید میدانی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از کانون اصلاح و تربیت و احساس ضرورت کارهای فرهنگی پایدار برای مددجویان نوجوان این مجموعه و گفتگو با مسئولین مربوطه، تفاهم‌نامه‌ همکاری میان این دو مجموعه، شنبه(۲۰ آبان) به امضای مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان و کانون اصلاح و تربیت رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه توسعه و ارتقای سطح همکاری دو جانبه در خصوص برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون اصلاح و تربیت با رویکرد تقویت ارزش های دینی اخلاقی و ملی هدف اصلی است.

از جمله زمینه های همکاری مشترک این است که کانون اصلاح و تربیت کرمان و ستاد کانون‌های مساجد با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای راه‌اندازی، حمایت و ساماندهی کانون‌های مساجد در کانون اصلاح و تربیت و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری اقدام کنند.

تعامل در خصوص توسعه و گسترش آموزش مشاوره‌ای در کانون اصلاح و تربیت و ایجاد بستر مناسب جهت حمایت مادی و معنوی از آثار تولیدی، محصولات و ابداعات فرهنگی و هنری مددجویان کانون اصلاح و تربیت از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

تامین مکان مناسب جهت کانون فرهنگی هنری در کانون اصلاح و تربیت، حمایت های مالی، مشارکت دادن زندانیان فعال در زمینه های فرهنگی و هنری در نمایشگاه ها از جمله تعهدات کانون اصلاح و تربیت و
راه اندازی کانون فرهنگی هنری در کانون اصلاح و تربیت، همکاری در خصوص تجهیز این کانون، معرفی گروه‌ها و عوامل موثر فعال فرهنگی، قرآنی و هنری در برنامه های کانون، اهدای محصولات فرهنگی، مشارکت در معرفی نیروهای متخصص به عنوان مربی و مشارکت در برگزاری جشنواره ها و... از جمله تعهدات فی مابین دو مجموعه است.

حسین برشان، مدیر کانون اصلاح و تربیت کرمان هم با بیان اینکه در این مجموعه پسران نوجوان زیر ۱۸ سال نگهداری می‌شوند، ظرفیت کانون‌های مساجد را قابل توجه دانست که تاکنون در این مورد چندان مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ظرفیت‌های فرهنگی زنجیروار به هم متصل شود کارهای زیادی می‌توان انجام داد که منجر به بهبود وضعیت آسیب‌های اجتماعی شود.