درآستانه هفته کتاب بازدیدسرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از کانون فرهنگی هنری شهدای لاهیجان رفسنجان
درآستانه هفته کتاب بازديدسرپرست ستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان از کانون فرهنگي هنري شهداي لاهيجان رفسنجان

درآستانه هفته کتاب بازدیدسرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از کانون فرهنگی هنری شهدای لاهیجان رفسنجان

به مناسبت فرا رسيدن هفته کتاب علي مهدي خاني ضمن بازديدازکانون فرهنگي هنري ونمايشگاه کتاب لاهيجان درنشستي با حضورمدير، امام جماعت و اعضاي کانون شرکت نمود.
شناسه خبر : 52881 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ؛ کانون فرهنگی شهدای لاهیجان وابسته به مسجد این روستا در نزدیکی رفسنجان قرار دارد.

حرم مطهر شهدای لاهیجان مدفن سرداران شهیدی چون حاج احمدامینی در نزدیکی رفسنجان از جمله مکان‌هایی است که به گفته احمد عابدینی، مدیر کانون بسیار مورد توجه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و حتی مجموعه فعلی حرم هم پس از درخواست اهالی برای ساخت مجموعه‌ای در خور شأن شهدا، به دستور حاج قاسم ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ارادتمندان زیادی دارد؛ می‌افزاید: کانون فرهنگی هنری هم از سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و در حرم شهدای لاهیجان قرار دارد که اعضای آن در حال حاضر ۳۰۰ نفر هستند.

عابدینی عمده فعالیت‌های کانون را حوزه ایثار و شهادت و برنامه‌های قرآنی عنوان می‌کند.

بنا بر این گزارش، به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب نیز نمایشگاه کتاب در هفته جاری توسط کانون در حرم مطهر شهدای لاهیجان برقرار است که سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان کرمان نیز از آن بازدید و نشستی با مدیر، امام جماعت و اعضای کانون برگزار کرد.

همچنین به اسامی شهدایی که با کانون مسجد در ارتباط بودند در سامانه بچه‌های مسجد ثبت می شود؛ شهید حامد بافنده، از مدافعان حرم که در سال ۱۳۹۶ به شهادت رسید و شهدای غدیر سال ۱۳۸۱ حسن بشکوهی و حسین جعفری نسب.

مدفن یک شهید گمنام نیز در حرم مطهر شهدای لاهیجان قرار دارد.