طرح شنبه‌های با کتاب در همه مساجد فراگیر شود
طرح شنبه‌هاي با کتاب در همه مساجد فراگير شود

طرح شنبه‌های با کتاب در همه مساجد فراگیر شود

مديرکل فرهنگ وارشاداسلامي استان با اشاره به اينکه طرح شنبه‌هاي با کتاب در برخي مساجد از جمله کانون فرهنگي هنري الجواد مسجد سيدالشهدا کرمان جايگاه خوبي پيدا کرده؛ بر فراگير شدن اين طرح در ساير مساجد تاکيد کرد
شناسه خبر : 53012 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۳

به گزارش ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛محسن روحی، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه(۲۶ آبان) با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه صرفاً وظیفه نهاد کتابخانه‌ها و یا اداره کل ارشاد نیست؛ افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی و آحاد مردم در این خصوص مسئول هستند و باید تلاش کرد مطالعه همگانی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با افزودن این مطلب که در اهمیت کتابخوانی همین بس که معجزه دین ما قرآن است؛ کسب دانش را از مهمترین دلایل کتابخوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم این بود که اهل کتاب و مطالعه بود و بسیاری از یادداشت‌های او بر کتب مختلف در ماموریت‌های خارج از کشور نوشته شده است؛ بر تاسی کرمانی‌ها به ایشان تاکید کرد.

روحی از ویژه‌برنامه‌های متنوع به مناسبت سی و یکمین هفته کتاب در استان خبر داد و با بیان اینکه سالانه مجوز نشر ۶۰۰ کتاب در استان صادر می شود؛ اظهار کرد: پرداختن به کتاب و کتابخوانی در مساجد اولویت دارد و مساجد همواره پایگاه گسترش دانش بوده و هستند.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۳۰۰ کتابخانه تحت پوشش کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و طرح شنبه‌های با کتاب جایگاه خوبی در برخی مساجد پیدا کرده که امیدواریم به سایر مساجد تعمیم یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کسب رتبه های برتر کتابخوانی در جشنواره‌های مختلف توسط کانون‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد.

وی سپس به فعالیت ۱۳۳ کتابخانه عمومی در استان با
۱۳۵ هزار عضو اشاره و تصریح کرد: شاخص امانت کتاب ۳۵ درصد رشد داشته که نشان از همت مردم استان به ویژه جوانان نسبت به امر کتابخوانی است.

روحی همچنین به استقبال قابل توجه از مسابقه کتابخوانی امام رضا علیه السلام؛ اهدای بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب در طرح نذر کتاب به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در دولت مردمی بیش از ۴۰ کتابخانه بازسازی، بهسازی و شاداب‌سازی شده که امیدواریم تا پایان دولت همه کتابخانه‌ها را بهسازی کنیم.