هفتاد و سومین کتابخانه مخزن‌دار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افتتاح شد.
هفتاد و سومين کتابخانه مخزن‌دار کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان افتتاح شد.

هفتاد و سومین کتابخانه مخزن‌دار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افتتاح شد.

همزمان با هفته کتاب وکتابخواني ،هفتاد و سومين کتابخانه مخزن‌دار کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان در روستاي حميديه از توابع شهرستان زرند افتتاح شد.
شناسه خبر : 53055 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛ طی مراسمی، شامگاه یکشنبه(۲۸ آبان) هفتاد و سومین کتابخانه مخزن‌دار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در روستای حمیدیه از توابع شهرستان زرند افتتاح شد.

بر این اساس، کتابخانه "شهید ماشاءالله جوکار" کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی مسجد امام سجادعلیه‌السلام روستای حمیدیه با زیربنای ۷۰ مترمربع و تعداد ۱۰ هزارجلد کتاب توسط سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به بهره‌برداری رسید.

ماشاءالله جوکار جوان ۲۲ ساله‌ای که در عملیات بدر به شهادت رسید، پیکر مطهرش ۱۴ سال در شرق دجله ماند؛ سال‌هایی که پدر و مادر چشم به انتظار آمدنش از دنیا رفتند.

پدر اما قبل از رفتن خویش، سال ۶۹ تصمیم می‌گیرد برای پسر کاری بکند تا نام او از یادها نرود؛ پس از طرح پیشنهادات مختلف در نهایت به این نتیجه رسید کتابخانه‌ای در روستا بنا کند.

حقوق بنیاد شهید را در آن سال‌ها دست نزده بود و تصمیم گرفت با همان پول مقداری کتاب تهیه کند اما در همین حین کار ساخت مسجد در روستا آغاز شده بود و برای مسقف کردن آن نیاز به پولی داشتند که با آن آهن تهیه کنند؛ پدر شهید آن پول را در اختیار مسجد گذاشت و قرار شد اتاقی در مسجد به کتابخانه اختصاص یابد.

اما کار ساخت مسجد طول کشید و کتاب‌هایی که پدر مجدد با پس‌انداز حقوق بنیاد تهیه کرده بود را به خانه یکی از اهالی روستا بردند.

کانون فرهنگی هنری مسجد که تاسیس شد، به تدریج امکانات کتابخانه‌ای در اختیار روستا قرار داد و حالا همزمان با میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها کتابخانه شهید ماشاءالله جوکار به عنوان یک کتابخانه کانونی رسماً کار خود را آغاز کرد.