امام جمعه ریحان شهرزرندعنوان کرد؛برای تربیت کتابخوان از بستر مساجد
امام جمعه ريحان شهرزرندعنوان کرد؛براي تربيت کتابخوان از بستر مساجد

امام جمعه ریحان شهرزرندعنوان کرد؛برای تربیت کتابخوان از بستر مساجد

امام جمعه ريحان شهرزرند با بيان اينکه کتابخانه‌هاي زيادي ساختيم ‌و ‌کتاب‌هاي فراواني در اختيار داريم اما کتابخواني کم‌رونق است؛ پيشنهاداتي براي بهبود وضعيت موجود مطرح کرد.
شناسه خبر : 53056 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛حجت‌الاسلام محمدحسن عرب‌زاده، یکشنبه شب(۲۸ آبان) در مراسم جشن شام میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها در مسجد امام سجادعلیه‌السلام روستای حمیدیه با اشاره به افتتاح کتابخانه شهید ماشاءالله جوکار گفت: اسلام برای دانایی و دانستن و تفکر ارزش زیادی قائل است.

امام جمعه ریحان‌شهر زرند با بیان اینکه تعلیم مردم توسط حاکم دین حقی است که امام علی علیه السلام به آن اشاره می‌کنند؛ با استفاده از فراز سوم زیارت اربعین "وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَهِ وَ حَیْرَهِ الضَّلَالَهِ"خون دادن امام حسین علیه‌السلام را برای رهایی مردم از جهالت عنوان کرد.

وی اصلی ترین رشد را دانایی مردم دانست و خاطرنشان کرد: کتاب؛ گرچه معجزه همه انبیا نبوده اما اصلی‌ترین تکنولوژیِ در اختیار آنان بوده است و اگر کسی از کتاب فاصله بگیرد از دانایی فاصله گرفته است.

حجت‌الاسلام عرب‌زاده ادامه داد: کتابخانه‌های زیادی ساختیم ‌و ‌کتاب‌های فراوانی در اختیار داریم اما کتابخوانی کم‌رونق است که باید برای آن حرکتی دسته‌جمعی انجام داده و هزینه کنیم؛ والدین شهید جوکار سالها قبل بنای کتابخانه را گذاشتند؛ خدا رحمت‌ کند کسی که بنای حلقه‌های کتابخوانی را بگذارد.

وی با افزودن اینکه اول انقلاب خیلی‌ها اهل کتابخوانی بودند؛ در همین رابطه به اهتمام شهدای روستای حمیدیه به کتابخوانی نیز اشاره و بر راه‌اندازی شنبه‌های با کتاب در کانون مسجد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام عرب گفت: هر کدام از بچه‌های مسجد، در شنبه با کتاب گزارش کتابی را که خوانده ارائه بدهد که کمک به فن بیان آنان هم هست و کتابخوانی هم به اشتراک گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در کنار آن، اگر خلاصه ای از آن کتاب را نوشته و در کانال مجازی کتابخانه بگذارند به نویسندگی آنان کمک می‌شود و در نهایت می‌توان با حوزه هنری برای شرکت در دوره‌های نویسندگی مرتبط شد.

امام جمعه ریحان‌شهر با تاکید بر اینکه اگر این فعالیت‌ها یک سال تداوم یابد پس از آن حتماً به جای خوبی در کتابخوانی می‌رسیم؛ در پایان سه کتاب نیز معرفی کرد.