باید برای انس و حضور بیشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ریزی کرد.
بايد براي انس و حضور بيشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ريزي کرد.

باید برای انس و حضور بیشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ریزی کرد.

مديرکل فرهنگ وارشاداسلامي استان بااشاره به شکل گيري کانون هاي تخصصي خواهران بر لزوم فعاليت‌هايي براي زنان و دختران جهت جذب بيشتر آنان به مسجد تاکيد و بيان کرد: بايد براي انس و حضور بيشتر زنان و دختران به مسجد برنامه‌ريزي کرد.
شناسه خبر : 53342 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛ «محسن روحی» پنجشنبه (۹ آذر) در اولین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران کرمان، حوزه جوانان و زنان را دو موضوع مهمی خواند که دشمن هم این دو را هدف گرفته و در اغتشاشات سال گذشته نیز به این حوزه‌ها ضربه‌هایی وارد کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید برلزوم برنامه‌ای مدون در این دو حوزه ، اظهار کرد: البته این به معنای آن نیست که نظام تاکنون برنامه ای نداشته زیرا زنان تحصیلکرده و نخبگان جوان زیادی داریم که این حاکی از توجه نظام به این دو قشر است.


وی با اشاره به فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مسجد را به عنوان یک پایگاه محله‌ای مهم برشمرد و بر لزوم فعالیت‌ برای زنان و دختران درجهت جذب بیشتر آنان به مسجد تاکید کرد. 


روحی تصریح کرد: همانگونه که باید نسبت دیگر برنامه‌ها را با نماز بسنجیم؛ در حوزه مسجد هم همین است . مسجد باید محور باشد و سایربرنامه‌ها را در نسبت با مسجد در نظر بگیریم. اولین نگاه کانون‌های تخصصی خواهران باید این باشد که نسبت خواهران با مسجد را تعریف کند زیرا مسجد کانون بسیاری از تحولات است. 


وی توجه به خلق مخاطب را در برنامه‌های کانون‌های خواهران مورد تاکید قرار داد و توصیه کرد: خود را گرفتار انبوه فعالیت‌های فرهنگی نکنید؛ فضای عمومی را باید درگیر کرد و شما نقش اساسی در جذب نوجوانان و کودکان دارید.


گفتنی است؛ ۲۸ کانون تخصصی خواهران در شمال این استان شکل گرفته و قرار است این تعداد  تا پایان سال به ۳۵ مورد برسد. پس از طی فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده برای این کانون ها، آنها با دریافت حکم رسمی ستاد کانون‌های مساجد کار خود را در مساجد شروع کنند.