اعلام آمادگی اوقاف استان کرمان برای برگزاری رویدادهای مشترک با کانون های مساجد
اعلام آمادگي اوقاف استان کرمان براي برگزاري رويدادهاي مشترک با کانون هاي مساجد

اعلام آمادگی اوقاف استان کرمان برای برگزاری رویدادهای مشترک با کانون های مساجد

مدير کل اوقاف و امور خيريه استان کرمان با بيان اينکه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي‌توانند از امکانات بقاع متبرکه در اجراي برنامه‌هاي خود استفاده کنند؛ تأکيد کرد: براي فعاليت هاي مشترک برنامه ريزي و اولويت بندي کنيم.
شناسه خبر : 53594 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ حجت‌الاسلام علی جلالی، در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با وی؛ از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت‌ هم‌افزایی با کانون‌های مساجد خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: از ۲۱۰ بقعه در استان، ۱۱۰ مورد آستان امامزادگان است که ۳۲ امامزاده شاخص هستند و امکان اجرای برنامه در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از امکانات بقاع متبرکه در اجرای برنامه‌های خود استفاده کنند؛ مراکز افق بقاع متبرکه که در راستای اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی راه اندازی شده است را ابستری برای همکاری دو جانبه اوقاف و کانون‌های مساجد عنوان کرد.

جلالی با اشاره به اینکه کمترین بودجه‌ها، مربوط به مباحث قرآنی است؛ یکی از زمینه‌های همکاری مشترک اوقاف و کانون‌های مساجد را برگزاری رویدادهای قرآنی نام برد.

وی با بیان اینکه مساجد غریب واقع شدند؛ تأکید کرد: برای فعالیت های مشترک برنامه ریزی و اولویت بندی کنیم.

علی مهدی خانی، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز با بیان اینکه اتفاقات خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود؛ توجه ستاد کانون های مساجد را تأکید بر نقش محوری امام جماعت مسجد به عنوان بازوی کانون فرهنگی هنری عنوان و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر کجا به این نقش توجه کردیم به موفقیت رسیدیم.