ظرفیت بزرگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مردمی سازی دولت وجود دارد
ظرفيت بزرگي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي مردمي سازي دولت وجود دارد

ظرفیت بزرگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مردمی سازی دولت وجود دارد

مديرستادهماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجداستان با بيان اينکه کانون هاي مساجد به مردمي سازي فعاليت هاي فرهنگي هنري در دل مساجد کمک مي کنند؛ اين تشکل ها را داراي ظرفيتي قابل توجه براي امور مردمي سازي دولت دانست.
شناسه خبر : 53595 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛ علی مهدی خانی،  در نشست با دستیاران استاندار در امور مردمی سازی دولت گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس اسناد بالا دستی و سیاست های نظام در حوزه کارکردهای مسجد و فعالیت های مردمی با سه نگاه ساماندهی، شبکه سازی و هویت بخشی و توانمندسازی از سال ۱۳۷۳ شکل گرفتند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه این تشکل ها به مردمی سازی فعالیت های فرهنگی هنری در دل مساجد کمک می کنند؛ افزود: در حال حاضر ۶۷۳ کانون با بیش از ۸۰ هزار نفر عضو در شمال کرمان فعالیت می کنند و علاوه بر این، ۳۵ کانون تخصصی خواهران نیز در حال شکل گیری است.

 

وی ضعف موجود در برخی کانون ها را نبود نگاه تشکل فرهنگی به کانون و عدم کار تشکیلاتی دانست و گفت: البته در ۴۵۰ کانون شورای هماهنگی شکل گرفته و مجوز الکترونیک دریافت کردند و دنبال ایجاد این ساز و کار در مابقی کانون ها نیز هستیم.

 

مهدی خانی با تأکید بر اینکه توقع می رود کارکردهای کانون فرهنگی هنری مسجد منجر به ارتباط محله با مسجد و افزایش نمازگزاران شود؛ اظهار کرد: ظرفیت بزرگی در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مردمی سازی دولت وجود دارد.

 

در ادامه این نشست زکیه مهدوی، از دستیاران استاندار در امور مردمی سازی دولت هم افزایی مسئولین، حلقه های میانی و مردم را هدف اصلی مردمی سازی خواند و اظهار کرد: مدیران انقلابی دوست دارند کار کنند اما نیروی انسانی فعال ندارند؛  مردمی ها دغدغه مند هستند اما پشتوانه دولتی ندارند و این است که دچار چالش می شوند و برای همین با هم افزایی بین مدیران و حلقه میانی و مردم، کارها پیش می رود خصوصاً در مناطق محروم جنوب.

 

وی هدف طرح شهریاران را توانمندسازی مدیران انقلابی، داشتن نقشه راه توسط حلقه های میانی و محلی برای پیگیری مطالبات مردمی دانست و با بیان اینکه کرمان از بعضی استان ها در ارائه طرح و ایده در مردمی سازی دولت عقب است؛ افزود: فرصت خوبی برای ثبت ایده توسط بچه های کانون های مساجد فراهم است زیرا همه محلات تقریباً کانون ها را می شناسند.

 

در این نشست قرار شد، طرح شهریاران به منظور ثبت ایده های کانون های مساجد به بچه های مسجد در استان ابلاغ و نشست مشترکی نیز با استاندار برگزار شود.