بررسی راهکارهای اجرای طرح مسجد، پایگاه‌ قرآن/ اعلام آمادگی ۵۸ قاری برای همکاری در استان کرمان
بررسي راهکارهاي اجراي طرح مسجد، پايگاه‌ قرآن/ اعلام آمادگي ۵۸ قاري براي همکاري در استان کرمان

بررسی راهکارهای اجرای طرح مسجد، پایگاه‌ قرآن/ اعلام آمادگی ۵۸ قاری برای همکاری در استان کرمان

نشست هم‌انديشي با موضوع " مسجد؛ پايگاه‌ قرآن" توسط ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان با دعوت از چهار کانون فرهنگي هنري موفق در اين زمينه به منظور استفاده از تجربيات آنان در محل دفتر مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد.
شناسه خبر : 53631 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۳۶

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ نشست هم‌اندیشی با موضوع " مسجد؛ پایگاه‌ قرآن" توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با دعوت از چهار کانون فرهنگی هنری موفق در این زمینه به منظور استفاده از تجربیات آنان در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با متذکر شدن این مطلب که دستگاه‌های دولتی باید فعالیت‌های قرآنی مردم را تسهیل کنند؛ تأکید کرد: راه رونق فعالیت‌های قرآنی را باید پیدا کرد و این کار با بخشنامه و... نیست که باید ظرفیت‌های محله‌ای را شناسایی و راه تقویت آنها را پیدا کرد.

وی با افزودن این نکته که باید قاری و مسجد را بهم متصل کرد و مجالس خانگی قرآن مانند مجالس خانگی برای اهل بیت رونق بگیرد؛ گفت: برای این امر می‌توان پویش راه‌اندازی کرد اما جلسات قرآنی نباید وابستگی دولتی پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وقفه در برگزاری نمایشگاه استانی قرآن کریم توضیح داد: نمایشگاه قرآن باید خروجی داشته باشد و هزینه‌های آن بجا باشد نه اینکه محل فروش محصولات غیرمرتبط و... قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: ما می‌خواهیم برای نخستین بار نمایشگاه قرآن را به صورت محله‌ای برگزار کنیم البته ممکن است ایراداتی داشته باشد اما باید مدل‌های مختلف را تجربه کنیم.

علی‌ مهدی‌خانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان یافتن الگوی مناسب و معرفی آن و برنامه‌ریزی برای رسیدن به سطح استاندارد را مهمترین مسئله عنوان و بر لزوم هم‌افزایی در این طرح تاکید کرد.

وی افزود: ۵۸ قاری قرآن تاکنون برای اجرای این طرح در مساجد محلات خود اعلام آمادگی کردند و ما می‌خواهیم از تجربیات کانون‌های الجواد، امام محمدباقر علیه السلام، علی اصغر و مکتب الحسین که قبل از ابلاغ طرح، سالها این برنامه را در کانون‌ خود دارند استفاده کنیم.