کانون های مساجد ظرفیتی قابل توجه در امر مردمی سازی دولت هستند
کانون هاي مساجد ظرفيتي قابل توجه در امر مردمي سازي دولت هستند

کانون های مساجد ظرفیتی قابل توجه در امر مردمی سازی دولت هستند

دستيار استاندار کرمان، کانون هاي مساجد را ظرفيتي قابل توجه دانست و گفت: ما به اين ظرفيت ايمان داريم امروز يک مدير جوان کانون مسجد در يک روستا کاري مي کند که ممکن است يک مديرکل نتواند آن را انجام دهد.
شناسه خبر : 53875 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان؛ محمدهادی منصوری، سه شنبه(۲۸ آذر) در نشست با مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان؛ جذب افراد با دیدگاه ها و سلایق مختلف به کانون های مساجد را نقطه قوت این تشکل های مردمی عنوان کرد.

 

دستیار استاندار کرمان در امر مردمی سازی دولت، کانون های مساجد را ظرفیتی قابل توجه دانست و با بیان اینکه ما به این ظرفیت ایمان داریم؛ افزود: امروز یک مدیر جوان کانون مسجد در یک روستا کاری می کند که ممکن است یک مدیرکل نتواند آن را انجام بدهد.

 

وی بخشی از رسالت مردمی سازی دولت را معطوف به اقداماتی دانست که در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود و سپس به برخی اقدامات موفق مردمی از جمله در عنبرآباد، جازموریان و... اشاره و تصریح کرد: در عنبرآباد روستایی هزار نفره با ۱۰ سال کار فرهنگی که کاملاً توسط جوانان انجام شد، امروز می بینیم که هیچ فرد معتادی در آن نیست. 

 

منصوری سپس روستای ده گدار جازموریان که به همت یک طلبه جوان جهادی دچار تحول فرهنگی شده است را مثال زد و افزود: درب مسجد این روستا هیچوقت بسته نیست و برای گروه های مختلف برنامه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: مجموعه مردمی سازی دولت از کارهای خوب کانونی که قابلیت مدل سازی و تکثیر در استان را داشته باشد حمایت می کند و امروز کانون های مساجد مدل مردمی سازی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 

منصوری خاطرنشان کرد: امروز مجموعه کانون های مساجد، پیشران مردمی سازی حوزه فرهنگ و ارشاد را به گونه ای فراهم کردند که هر کس با هر نگاه و سلیقه ای که دغدغه خدمت و حل مسئله دارد، از این بستر استفاده کند.

 

وی با تأکید بر اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه از کانون های مساجد استان کرمان؛ ایجاد بستر کُنشگری برای کانون ها و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای برگزاری رویدادهای کانونی و میزبانی از برنامه های ملی توسط کانون های مساجد استان را نمونه ای از مصادیق این حمایت ها عنوان کرد.

 

دستیار استاندار کرمان در امر مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: کمک به مجموعه های مردمی جزو وظایف و رسالت ما است و البته کانون هم باید منشأ تحول در مسجد و محله خود باشد زیرا ما باید مسجد را منشأ همه تحولات ببینیم؛ موضوعی که متأسفانه رها شده است.

 

 در ابتدای این دیدار علی مهدی خانی، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گزارشی اجمالی از وضعیت ۶۷۳ کانون مسجد در شمال استان کرمان ارائه داد.