مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید افراد آموزش دیده و باتجربه باشند
مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد افراد آموزش ديده و باتجربه باشند

مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید افراد آموزش دیده و باتجربه باشند

فرماندار رابر بر لزوم انتصاب افراد باتجربه به عنوان مدير کانون‌ فرهنگي هنري مسجد تاکيد و بيان کرد: اين مهم نيازمند برگزاري دوره‌هاي آموزشي هم هست.
شناسه خبر : 58747 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان، حسین آقاملایی، سه‌شنبه(۲۶دی) در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ورئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی رابر با وی؛ بر لزوم انتصاب افراد باتجربه به عنوان مدیر کانون‌ فرهنگی هنری مسجد تاکید و بیان کرد: این مهم نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی هم هست.

فرماندار رابر با بیان اینکه در این راستا می‌توان از ظرفیت جوانان در اطراف مسجد استفاده کرد؛ گفت: کانون‌های مساجد شهرستان رابر باید فعال‌تر شوند تا جوانان از برنامه‌های آنها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: امروز فعالیت‌های فرهنگی مساجد در حالی کم رنگ شده است که نیاز جوان و نوجوان، اتصال به مسجد، کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج است.

آقاملایی قدمت فرهنگی شهرستان رابر به عنوان‌ تنها شهر استان کرمان که مردم آن در زمان قاجار پرچم مشروطه‌خواهی داشتند را مورد تاکید قرار داد و افزود: این پرچم هم اکنون در موزه مجلس نگهداری می‌شود.

وی افزود: روستاهایی در رابر داریم که مناسبت‌های تبلیغی سال مرتب برنامه دارند و یا روستایی که از سال ۸۴ دعای ندبه آن قطع نشده و همچنان برقرار است.

فرماندار رابر به روستای "گُنجان" اشاره کرد که با ۷۰ نفر شهید؛ دومین روستای کشور است که بیشترین  شهید را تقدیم کرده است.

وی روستای "قنات ملک" زادگاه سردار دلها را متعلق به شهرستان رابر دانست که قرار است به روستای گردشگری مقاومت تبدیل شود.

علی مهدی‌خانی؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم گزارشی اجمالی از آخرین وضعیت کانون‌های مساجد استان داد.