طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان در حال اجرا است
طرح هر مسجد يک پايگاه قرآن در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کرمان در حال اجرا است

طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن در کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان در حال اجرا است

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان از اجراي طرح هر مسجد يک پايگاه قرآن در مساجد خبر داد و گفت: قارياريان ممتازي نيزدرسطح استان تاکنون براي حضور در اين طرح اعلام آمادگي کردند
شناسه خبر : 59262 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان علی مهدی خانی، یکشنبه(۲ بهمن) در نشست خبری مسجد را یک نرم افزار فکری و فرهنگی اصیل برگرفته از قرآن دانست که می تواند با تلاشی از جنس جهاد تبیین شبهات را خنثی کند.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان؛  یکی از اقدامات مهم در حال شکل گیری را شبکه مساجد محلات و کمک به تویج فرهنگ قرآنی دانست و با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآن؛ از اجرای طرح برگرفته از این توصیه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.
وی در همین زمینه ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می شود که هر هفته اقدام به برگزاری جلسات تلاوت مجلسی بکند.
مهدی خانی مراحل اجرای طرح را توضیح داد و گفت: شناسایی و ثبت اطلاعات قاریان مجلسی خوان در سامانه،  برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی، شناسایی کانون ها و سطح‌بندی مساجد مجری طرح و در نهایت تقدیر از برترین ها انجام می شود که تاکنون بیش از یکصد کانون برای اجرای طرح درخواست دادند که از این تعداد درخواست ۴۱ کانون تأیید شده و ۲۵ قاری نیز برای حضور اعلام آمادگی کردند.
وی یکی دیگر از طرح های در دست اجرای ستاد کانون های مساجد را شناسایی و تجلیل از مادران خانواده های قرآنی عنوان کرد که در استان کرمان ۳۰ کانون تخصصی خواهران مجری این طرح است.
مهدی خانی برگزاری مسابقات سالانه قرآن مدهامتان، اجرای طرح تلاوت نور در مساجد و... را به عنوان برنامه های شاخص قرآنی کانون های مساجد مورد اشاره قرار داد و افزود: در تعامل با آموزش و پرورش برای استفاده از حضور قاریان برتر دانش آموزی در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن هم هستیم.
گفتنی است؛ از مجموع قریب به بیش از ۶۷۳ کانون فرهنگی هنری در استان ۱۴۰ کانون در شهرستان کرمان است که از این تعداد ۷۵ کانون در شهر کرمان فعالیت دارد.