راهیابی گروه تئاتر کانون «شکوفه های انتظار» راور به جشنواره ملی تئاتر شبستان
راهيابي گروه تئاتر کانون «شکوفه هاي انتظار» راور به جشنواره ملي تئاتر شبستان

راهیابی گروه تئاتر کانون «شکوفه های انتظار» راور به جشنواره ملی تئاتر شبستان

بچه هاي کانون فرهنگي هنري شکوفه هاي انتظار مسجد حضرت معصومه سلام الله عليها راور که طي مدت کوتاهي و به صورت خودجوش به عرصه تئاتر ورود کردند، حالا با راهيابي به يک جشنواره ملي فضاي جديدي را تجربه مي کنند.
شناسه خبر : 60431 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، « نعیمه کاربخش» از راهیابی گروه تئاتر کانون با تئاتر «ارثیه پدری»  به جشنواره ملی تئاتر شبستان خبرداد.


مدیر کانون فرهنگی هنری «شکوفه های انتظار» راور افزود: این گروه هشت نفره طی این مدت بدون آموزش خاصی تئاتر اجرا می کردند و حتی متن آن را نیز خود می نوشتند؛ البته مدتی دنبال مربی یا به اصطلاح کارگردان بودیم اما برخی هزینه های زیادی می خواستند که کانون از عهده تأمین آن بر نمی آمد.


وی ادامه داد: تا اینکه بچه ها اصرار کردند قصد پیشرفت و کار تخصصی دارند و آقای «حسن پورراوری»  که در زمینه کارگردانی تجربه دارد، برای آموزش رایگان بچه ها اعلام آمادگی و از دو ماه قبل آموزش گروه را آغاز کرد. همین باعث راهیابی این گروه به مرحله کشوری تئاتر شبستان شد.


کاربخش راوری ادامه داد: تئاتر «ارثیه پدری» یک موضوع اجتماعی به نویسندگی «علی اصغر خجسته » و کارگردانی «حسن پورراوری » است که در نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان ۱۴ تا ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مساجد منتخب تهران حضور پیدا می کند.


گفتنی است؛ ۲۳۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان راه یافت که هیئت داوران ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب کردند و ارثیه پدری یکی از هشت اثر منتخب در بخش کودک و نوجوان این جشنواره است.