اعلام ویژه برنامه های سالروز بزرگداشت تأسیس کانون های مساجد در کرمان
اعلام ويژه برنامه هاي سالروز بزرگداشت تأسيس کانون هاي مساجد در کرمان

اعلام ویژه برنامه های سالروز بزرگداشت تأسیس کانون های مساجد در کرمان

مديرستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان با اعلام برنامه هاي سالروز بزرگداشت تأسيس کانون هاي مساجد از برگزاري دو ويژه برنامه در شمال و شرق استان خبر داد.
شناسه خبر : 60789 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان ؛ علی مهدی‌خانی، سه‌شنبه(۱۵ اسفند) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ به شبکه بزرگ این تشکل‌ در کشور و استان اشاره کرد که موفق دستاوردهای بزرگی در زمینه‌های مختلف شده است.
مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان معرفی این دستاوردها را نیازمند همکاری رسانه‌ها دانست و افزود: ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در شمال استان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ کانون تخصصی خواهران در دو ماه گذشته شکل گرفته که از مهمترین اهداف آن جریان آفرینی هویت زن، تراز انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به بیش از ۸۵ هزارنفر عضو کانون های مساجد استان که از این تعداد بیش از دو هزار نفر از ابتدای سال جاری، عضو کانون های مساجد استان شدند؛ گفت: شهرستان کرمان با ۱۴۹ کانون و ۱۹ هزار نفر عضو،  رفسنجان با ۹۷ کانون و ۱۲ هزارنفر عضو و ریگان با ۷۰ کانون و ۹ هزار نفر عضو به ترتیب بیشترین فراوانی کانون و عضو را در استان دارند.
مهدی خانی راهیابی فعالان قرآنی کانون های مساجد استان به جشنواره قرآنی مدهامتان و جشنواره تئاتر شبستان، اجرای طرح مسجد؛ پایگاه قرآن در ۴۱ مسجد با همکاری ۲۵ قاری برجسته استان؛ اجرای طرح محله دانا(شنبه های با کتاب)، چترهای نجات (رفع آسیب های اجتماعی) اکران فیلم های روز در مناطق مختلف، برگزاری جشنواره سرود، طرح مساجد و محلات را بخشی از دستاوردهای کانون های مساجد فهرست کرد.
وی همچنین از طرح شهید اسداللهی ویژه مناطق محروم و کم برخوردار نام برد که در این طرح ۲۴ کانون فرهنگی هنری فعالیت های قرآنی و تربیتی و... انجام می دهد و در همین راستا یک نفر رابط از کانون به عنوان فعال تربیتی به دوره آموزشی در تهران اعزام و اولین برنامه تحت عنوان عملیات نیمه شعبان برگزار شده است.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان در پایان با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزاری دو ویژه برنامه جداگانه در بم و رفسنجان و تجلیل از فعالین کانون های مساجد در روز ۱۶ اسفند، افتتاح کانون فرهنگی هنری شهدا در مسجد شهدا رفسنجان و افتتاح ساختمان خیّرساز کانون شهید غلامرضا آخوندی رفسنجان را از جمله برنامه های بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد عنوان کرد.
برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های کانون های مساجد در مصلی ها،  دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی قبور شهدا، میز خدمت در نمازجمعه ۱۸ اسفند،  پرداختن به کانون‌های مساجد در خطبه‌های نمازجمعه توسط ائمه جمعه و دیدار با مسئولین استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت ۱۸ اسفند است.