حضور مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان درگردهمایی مدیران کانون های مساجدشهرستان بم
حضور مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان درگردهمايي مديران کانون هاي مساجدشهرستان بم

حضور مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان درگردهمایی مدیران کانون های مساجدشهرستان بم

در آستانه فرا رسيدن سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گردهمايي کانون هاي فرهنگي هنري مساجدشهرستان بم، با حضور مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان برگزار و از فعالان اين عرصه تجليل شد.
شناسه خبر : 60829 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان ؛ در آستانه فرا رسیدن سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گردهمایی کانون های فرهنگی هنری مساجدشهرستان بم، چهارشنبه(۱۶ اسفند) با حضور مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار و از فعالان این عرصه تجلیل شد.
علی مهدی خانی، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت کانون های مساجد برای  طیف وسیعی از مردم و مسئولین ناشناخته است؛ اظهار کرد: با این حال اما بر اساس تحقیق انجام شده، ۵۴ درصد افراد علت روی آوردن جوانان به مساجد را کانون های مساجد عنوان کردند.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد کانون های مساجد شمال استان کرمان شهری و ۴۸ درصد روستایی است؛ که بنا داریم آن را به نسبت ۴۰ به ۶۰ برسانیم؛ بخشی از دستاوردهای کانون های مساجد را تشریح و بیان کرد: بزرگترین آسیب در کانون های مساجد را شخص محور بودن، عدم کار تشکیلاتی، جزیره ای کار کردن و... است.
    حجت الاسلام علی آبادی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم هم با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان المعظم و تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، بر مهیا کردن مساجد تأکید و بیان کرد: اساساً مسجد مظلوم است و بیشتر به اقامه نماز اکتفا می شود در حالیکه باید همه امور مردم اعم از فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... در مسجد پیگیری شود.
وی تعدد متولیان مساجد را یکی از مشکلات عمده نام برد و بر حل اختلافات میان ائمه جماعات و هیئت امنا هم تأکید و اظهار کرد: در حالیکه کانون های مساجد می توانند بسیار اثرگذار باشند اما فعالیتی که از یک کانون مورد انتظار است انجام نمی شود و باید مسئله یابی شود تا مسجد جایگاه خود را پیدا کند.
حجت الاسلام علی آبادی ادامه داد: ۷۰ درصد مساجد امام جماعت ندارند و کمبود روحانی در مساجد یکی از مشکلات است؛ هیئت امنا هم آنگونه که باید، فعال نیست.
محمد رحیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم نیز کانون های مساجد، پایگاه های بسیج و ائمه جماعات را سه عنصر مهم مسجد و دارای نقش بسزا دانست و افزود: ۲۸ کانون ثبت شده در شهرستان بم داریم.
همچنین سرهنگ احسانی، جانشین فرمانده سپاه شهرستان بم با نام بردن از کانون به عنوان کانونی موفق که همه امورات محله را در مسجد پیگیری می کند؛ افزود: جوانِ مؤمنِ انقلابیِ پایِ کار در مسجد تربیت می شود و وقتی جوانانی اینگونه داشته باشیم، هیچ ابرقدرتی نمی تواند به کشور تعرض کند.
وی تأکید کرد: اختلافات مسجد باید حل و فصل شود تا نیروهای تراز انقلاب برای مدیریت آینده کشور از مساجد تربیت شوند.