رسالت کانون‌های مساجد تربیت مسلمان آگاه است
رسالت کانون‌هاي مساجد تربيت مسلمان آگاه است

رسالت کانون‌های مساجد تربیت مسلمان آگاه است

مدير کانون فرهنگي هنري بينش اهل بيت رفسنجان محتواي فعاليت‌هاي مساجد را نيازمند تقويت و يکي از رسالت‌هاي کانون‌هاي مساجد را تربيت مسلمان آگاه عنوان کرد.
شناسه خبر : 60834 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، روح الله بهرام‌شاهی، مدیر کانون فرهنگی هنری بینش اهل بیت علیهم‌السلام مسجد جامع رفسنجان درگردهمایی مدیران وفعالان کانون های مساجد شهرستان رفسنجان به مناسبت سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ هم توسعه کمّی مساجد و افزایش معنویت در جامعه را از برکات انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: اما محتوای فعالیت مساجد نیازمند تقویت است.
وی با افزودن اینکه اگر این مراکز فرهنگی نبود جامعه رو به اضمحلال می‌رفت؛ تاکید کرد: یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تربیت مسلمان آگاه است و کانون‌های مساجد از ارکان مهم انقلاب اسلامی هستند که چنانچه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند ما حتماً در بر جبهه باطل پیروز می‌شویم.
بهرام‌شاهی از تهیه طرح اقتصادی مسجد با محوریت کانون‌های مساجد به منظور توسعه کسب و کار و بازارچه مجازی خبر داد.
درادامه حجت‌الاسلام مرتضی نظری ؛ فعالیت حوزه فرهنگی را در امتداد مسیر شهدا دانست که بدین جهت باید از پراختن به مسائل حاشیه‌ای و گلایه مندی پرهیز و مجاهدانه کار کرد.
امام جماعت و مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد موسی‌بن جعفر علیهماالسلام رفسنجان افزود: امکانات؛ مسئله اول نیست و گره باز نمی‌کند باید با شور و اشتیاق، دغدغه‌های اصلی را دنبال کرد؛ امام جماعت و مدیرکانون و... برای جذب جوان به مسجد باید به دل اجتماع و در کوچه و خیابان و پارک و... به سراغ آنان برود نه اینکه در مسجد بنشیند تا کسی به آنان مراجعه کند.
وی در همین رابطه از موفقیت مسجد موسی بن جعفر در جذب جوانان به مسجد طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: مردم وقتی تلاش و کار و مجاهدت مسجدی‌ها را ببینند خود به سراغ مسجد آمده و حتی در پشتیبانی مالی از فعالیت‌های مسجد هم پیشقدم می‌شوند که همین اتفاق در مسجد مذکور افتاده است.  
حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد: مردم وقتی خدمت ببینند استقبال و حمایت می کنند و دیگر نیاز نیست دست روحانی و کانون مسجد پیش مسئولین دراز باشد.
وی در پایان فعالیت ۹۷ کانون مسجد این شهرستان را خوب و مثبت ارزیابی و تنها نقطه ضعف موجود را عدم انسجام و هماهنگی بین این کانون‌ها عنوان کرد
دراینگردهمایی ازخانواده شهیدان آخوندی وکربلایی علیزاده وتعدادی ازفعالان کانون های مساجد شهرستان رفسنجان تجلیل به عمل آمد
درپایان نیز ساختمان خیر ساز کانون فرهنگی هنری سردارشهید آخوندی وابسته به مسجدحاج آقاعلی با حضورمدیر ستاد ومسئولین شهرستان افتتاح گردید.